توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37005
پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۲
دور تازه رکود، تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج کارگران
کارخانجات سیمان در مرز تعطیلی؛ بازار مصرف خراب شد
مدیرعامل سیمان لامرد با اشاره به اینکه هم‌اکنون کارخانجات بخشی از محصولات خود را با تخفیف به مشتریان می‌فروشند، گفت: اگر برای موضوع قیمت سیمان تعیین تکلیف نشود در آینده شاهد تعطیلی برخی از کارخانجات خواهیم بود.
کارخانجات سیمان در مرز تعطیلی؛ بازار مصرف خراب شد
به گزارش خط نیوز ؛ابراهیم غلام‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار مصرف سیمان خراب است، اظهار داشت: امسال تعداد پروژه‌های عمرانی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و این موضوع مصرف سیمان را در داخل کشور با کاهش روبه‌رو می‌سازد.

وی با بیان اینکه عراق به‌عنوان بزرگترین بازار صادراتی سیمان کشور محصولات ما را با قیمت‌های ارزان خریداری می‌کند، افزود: رکود بازار خرید باعث شده تا نقدینگی کارخانجات سیمان کاهش پیدا کند و آنها را در تأمین هزینه تولید و پرداخت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه سازد.

مدیر عامل سیمان لامرد در مورد سایر بازارهای صادراتی نیز گفت: کشورهای افریقایی بازار بسیار خوبی برای سیمان کشور هستند اما متأسفانه بستر لازم برای صادرات کالا وجود ندارد و عمده سیمان ایران از طریق کشور امارات و با برند آنها به افریقا صادر می‌شود.

غلام‌زاده در مورد تقاضای تولیدکنندگان سیمان برای افزایش قیمت‌ها، تصریح کرد: به‌خلاف تمام صحبت‌ها مبنی بر تعیین قیمت خودرو از طریق مکانیزم عرضه و تقاضا در سطح بازار، بنده معتقدم باید قیمت‌ها با توجه به هزینه‌های تولید تعیین شود.

وی اضافه کرد: امروز هزینه‌های تولید برای کارخانجات افزایش یافته است به‌نحوی که اگر برای موضوع قیمت سیمان تعیین تکلیف نشود در آینده شاهد تعطیلی برخی از کارخانجات خواهیم بود.

مدیر عامل سیمان لامرد با اشاره به اینکه هم اکنون کارخانجات بخشی از محصولات خود را با تخفیف به مشتریان می‌فروشند، گفت: به‌دلیل مشکلات نقدینگی تعدادی از کارخانجات سیمان حجم تولید خود را کاهش داده‌اند.
Share/Save/Bookmark