توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65095
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷
این سهل انگاری می‌تواند کودکانتان را "نابینا" کند!
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا شش ساله، بر ضرورت اجرای این طرح جهت پیشگیری از کم بینایی و نابینایی کودکان تاکید کرد.
این سهل انگاری می‌تواند کودکانتان را "نابینا" کند!
دکتر فاطمه رضوان مدنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع هرساله طرح غربالگری بینایی کودکان از ابتدای آبان ماه، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا این کار قدری زودتر شروع شده تا به پیک کرونا در پاییز برخورد نکنیم.

وی افزود: امسال نیز مانند هر سال غربالگری کودکان سه تا شش سال انجام شده و کودکانی که آمبلیوپی (تنبلی چشم) آنها تشخیص داده شود به سطوح تخصصی‌تر که اولین سطح آن اپتومتریست‌ها هستند ارجاع می شوند.

رضوان مدنی با اشاره به غربالگری بینایی 62 هزار و 294 کودک در استان طی سال گذشته، گفت: امسال نیز تاکنون کار غربالگری بینایی 16 هزار و 500 کودک سه تا شش ساله انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از سن سه تا شش سالگی به عنوان دوران طلایی تشخیص تنبلی چشم کودکان یاد کرد وافزود: اگر در این زمان تنبلی چشم تشخیص داده شود به راحتی می توان آن را درمان کرد، اما در سنین بالاتر درمان آن دشوارتر بوده و امکان معلولیت کم بینایی یا نابینایی کودکان در سنین بالاتر وجود خواهد داشت، بنابراین باید والدین به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

رضوان مدنی تصریح کرد: بنابراین جهت جلوگیری از کم بینایی و نابینایی کودکان تشخیص به موقع تنبلی چشم یک امر ضروری است و در همین راستا از تمام والدین می خواهیم حتما برای بینایی سنجی کودکان خود به پایگاه های غربالگری بینایی در سطح استان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: جهت اطمینان از غربالگری بینایی تمامی کودکان سه تا شش ساله استان، از مراکز بهداشتی هم کمک گرفته شده و لیست خانواده هایی که برای غربالگری کودکان خود مراجعه نکرده اند استخراج شده و با آنها تماس گرفته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر اجرای تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه های غربالگری بینایی استان، گفت: والدین و کودکان آنها باید هنگام مراجعه حتما ماسک داشته باشند و برای جلوگیری از تبادل شناسنامه، باید والدین کپی شناسنامه کودک را همراه داشته باشند.
Share/Save/Bookmark