توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60397
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲
فوق تخصص قلب و عروق در کردستان:
روزه برای بیماران قلبی مضر است
روزه برای بیماران قلبی مضر است
فوق تخصص قلب و عروق در کردستان، گفت: روزه گرفتن برای افرادی که دچار بیماری قلبی و عروقی و مبتلا به نارسایی قلبی، دریچه‌ای و رگ‌های قلبی هستند، ممنوع است.

پویا برزنجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: افرادی که با دارو یا فعالیت‌های غیر از دارو، فشار خون کنترل شده و عدد زیر 12.8 دارند نمی‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند.

وی تصریح کرد: افرادی که فشار خونشان قابل قبول پزشک نیست و در طول روز مجبور به مصرف دارو هستند نمی‌توانند روزه بگیرند.

فوق تخصص قلب و عروق در کردستان، در ادامه افزود: افرادی که فشار خون بالایی دارند نباید روزه بگیرند چرا که این افراد در طول روزه قند خونشان پایین می‌آید.

برزنجه بیان کرد: افرادی که دچار بیماری قلبی و عروقی و مبتلا به نارسایی قلبی، دریچه‌ای و رگ‌های قلبی هستند اساسا روزه گرفتن برای این افراد ممنوع است.

وی ادامه داد: این افراد به ظاهر با مصرف دارو می‌توانند روزه بگیرند اما در طول چند سال آینده مشکلات و عوارض عمیق‌تری دامن گیرشان می‌شود، در هر صورت روزه گرفتن برای این بیماران مضر است.

فوق تخصص قلب و عروق در کردستان، خاطرنشان کرد: افراد روزه دار باید کمتر از 2 گرم نمک مصرف کنند و همچنین مصرف چربی را کاملا محدود و به صورت چربی غیر اشباع استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: اگر فشار خون بالا تحت درمان قرار نگیرد و کنترل نشود، می‌تواند موجب بروز مشکلات جدی سلامتی از جمله نارسایی قلبی، از دست دادن بینایی، سکته و بیماری کلیه شود .

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark