توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 23947
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۱
آقاي رئيس‌جمهور از جمهور خود دفاع كنيد!
محمدصادق حاج‌صمدي
آقاي رئيس‌جمهور از جمهور خود دفاع كنيد!
من جزو آن ۴۹ و نيم درصدي هستم كه در انتخابات رياست جمهوري به كانديداي ديگري راي دادم اما امروز شما را رئيس‌جمهور خود مي‌دانم كما اينكه شما خودتان را رئيس‌جمهور ملت معرفي كرديد و بايد هم اين طور باشد. حالا از شما تقاضا دارم از جمهور خود دفاع كنيد!

من جزو آن ۴۹ و نيم درصدي هستم كه مشاور ارشد شما به خودش اجازه داده آنها را طرفدار بي‌قانوني معرفي كند و بگويد من و امثال من جرياني هستيم كه قانون را قبول نداريم! مايي كه اگر قانون را قبول نداشتيم الان مثل فائزه هاشمي در حال ساندويچ خوردن در ميدان انقلاب بوديم! ما اگر قانون را قبول نداشتيم بعد از انتخابات مي‌رفتيم انگلستان ادامه تحصيل بدهيم به توصيه پدرمان بعد هم خانوادگي مي‌آمديم دادگاه كه حواستان باشد قانون هرچه باشد ما «ما هستيم»!

آقاي رئيس‌جمهور از طرف جمهور خود به اين آقاي تركان بفرماييد كه قانون را آن كساني قبول ندارند كه امروز اصرار مي‌كنند نظام سران فتنه را آزاد كند! پافشاري مي‌كنند بر دلجويي از زندانيان سياسي آزادشده! آنهايي كه قانون را تا جايي قبول مي‌كنند كه بر وفق مرادشان باشد و از آنجا به بعد قانون كه هيچ، قانونگذار را هم قبول ندارند! انتخابات را وقتي آزاد مي‌دانند كه كانديداي مورد نظر اينها راي بياورد و اگر موسوي راي نياورد تقلب شده و مردم بايد بريزند در خيابان‌ها و آشوب كنند و مسجد بسوزانند و خيابان را ببندند. داماد لرستان‌اند و پسر آذربايجان و از امام نامه دارند و خاطره‌هاي دو نفره تعريف مي‌كنند!

آقاي روحاني اگر امروز كه هنوز يك سال از رياست‌جمهوري شما نگذشته، مشاوران، وزيران و معاونان شما هر بار جمهورتان را به تمسخر بگيرند و به آنها توهين كنند، معلوم نيست پيش از پايان سال اول رابطه مردم و رئيس دولتشان چه مي‌شود!

ديروز آقاي سريع‌القلم و امروز آقاي تركان و فردا معلوم نيست چه كسي چه چيزي خواهد گفت! آقاي رئيس‌جمهور از شما انتظار مي‌رفت با آقاي سريع‌القلم برخوردي كنيد كه ديگر دولتمردان شما حساب كار دستشان بيايد!‌ نه اينكه ديگري همان حرف‌ها را و بدتر از آن را بزند! اينها خلاف وعده‌هاي شما مبني بر آرامش سياسي كشور است! اينها برتري‌جويي و ديكتاتوري و بر هم زدن اتحادي است كه لازمه حيات جامعه است و شما و ديگر خيرخواهان نظام اسلامي مدام بر آن تاكيد مي‌كنند. اين آتش زدن مناقشات حزبي و از همه مهم‌تر تحقير مردمي است كه اگر تنها ۴۰ هزار نفر بيشتر بودند همين آقاي تركان امروز مشاور رئيس‌جمهور نبود! آقاي روحاني به آقاي تركان بگوييد راي ۵۰ و نيم درصدي نمي‌تواند دست‌آويز خوبي براي ديكتاتوري اكثريت كه اساسا هم غلط است قرار گيرد! به ايشان بفرماييد دير رسيده‌اند چرا كه اگر قرار بود چنين نگرش و رفتار و كرداري جواب بدهد رياست‌جمهوري از دولت ششم مادام العمر شده بود و نوبت به شما كه هيچ، به آقاي خاتمي هم هنوز نرسيده بود!

الحمدلله در نظام جمهوري اسلامي يك ولي فقيهي هست كه سر بزنگاه جلوي دولت را در تجاوز نسبت به مردم بگيرد والا معلوم نبود چه بر سر جمهوري اسلامي مي‌آورد. از نفهم خواندن مردم و اين قبيل حرف‌ها هيچ چيزي جز ديكتاتورمآبي به نظر نمي‌آيد! و جالب اينجاست كه همين‌ها دولت پيشين را به خاطر كمتر از اينها دولت ديكتاتوري معرفي مي‌كردند! دولت احمدي‌نژاد و احمدي‌نژاد هرچه بودند نوكران ملت بودند نه آقايان مردم! اگر ما قانونگريز بوديم بايد به خاطر اين حرف‌هاي آقايان راه مي‌افتاديم در خيابان و شعار مرگ بر ديكتاتور سر مي‌داديم و هيچ كس هم ملامت‌مان نمي‌كرد چراكه راه ديكتاتوري چيزي غير از اين نيست كه بعضي مديران و مشاوران شما در پيش گرفته‌اند!

آقاي رئيس‌جمهور!

چه چيزي باعث شده اركان دولت شمايي كه خودتان را خدمتگزار مردم مي‌دانيد به خودشان اجازه مي‌دهند با مردم اينطور صحبت كنند؟! به قول امام «این ملت است كه آمد و شما را از این همه گرفتاری‏ها بیرون آورد و با رأی خودش، مجلس درست كرد و جمهوری اسلامی را تنفیذ كرد و رئیس‌جمهور درست كرد و آنها هم دولت درست كردند. همه چیزهایی كه ما داریم، از این مردم است... مردم، دِین خودشان را به جمهوری اسلامی تاكنون ادا كردند و به تكلیف خودشان عمل كردند. مردم به آقای رئیس‌جمهور به آن شورا رأی دادند، حالا نوبت آقایان است كه در مقابل این همه زحمتی كه آنها (مردم) كشیدند و محبتی كه آنها كردند و فداكاری‏ها كه آنها كردند، حالا نوبت آقایان است... نوبت شماست كه باید این دِین را به این مردمی كه شما را نشاندند به این مسند، دِین خودتان را عمل بكنید، ادا كنید به مردم... تا ملت در كار نباشد، نه از دولت و نه از استانداران كاری نمی‏آید؛ یعنی همه دستگاه‏های دولتی به استثنای ملت، كاری ازشان نمی‏آید. از این جهت، همه ما و شما آقایان و آنهایی كه در اختیار شما هستند، همه باید كوشش كنید كه رضایت مردم را جلب بكنید در همه امور...».

آقاي خاتمي بعد از چندين سال آن‌هم در يك جمعي و نه چندان رسمي بالاخره به زبان آمد كه اصغر‌زاده نظر خودش را داده که علیه خدا هم می‌شود تظاهرات کرد. یا با گنجی اختلاف‌نظر داشته‌اند که گفته امام خمینی به موزه تاریخ سپرده شود. یا غلط کردند اینهایی که علیه امام حسین در عاشورا شعار دادند و اینها به او مربوط نمی‌شود... شما بياييد نگذاريد كار به آنجا برسد. نگذاريد مردم چند سال كه گذشت و آن‌هم در يك صوت بي‌كيفيت بشنوند كه رئيس جمهور وقتشان با نظر مشاوران و معاونان و مديرانش اختلاف‌نظر داشته و اينها اين حرف‌ها را نه به نام دولت يازدهم كه به نام خودشان زده‌اند. دامان دولت يازدهم را از چنين مواردي پاك كنيد. حيف است اميدي كه مردم به اين دولت بسته‌اند نااميد بشود، چرا كه مصاديق اين آيه در جمهوري اسلامي نسبت به روساي‌جمهور و مديران و مشاورانشان بسيار است كه مي‌فرمايد:

أَلَمْ‌تر أَنَّ‌الله خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحقِّ إِن یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ وَیَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِیدٍ وَمَا ذَلِكَ عَلَى‌الله بِعَزِيزٍ
Share/Save/Bookmark
مرجع : روزنامه وطن امروز