توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28537
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
کفاشیان: قرارداد کی‌روش ۲۴ میلیارد نیست
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به شایعات مختلف درباره رقم قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال گفت: رقم قرارداد کی‌روش ۲۴ میلیارد تومان نیست و ما بر اساس رقم قبلی، قرارداد جدید را تنظیم می‌کنیم و این مبلغ افزایش چندانی نداشته است

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به شایعات مختلف درباره رقم قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال گفت: رقم قرارداد کی‌روش ۲۴ میلیارد تومان نیست و ما بر اساس رقم قبلی، قرارداد جدید را تنظیم می‌کنیم و این مبلغ افزایش چندانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی هیات فوتبال اصفهان در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی درباره برنامه‌های فدراسیون فوتبال در سال ۹۳، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: اولویت نخست‌مان در سال ۹۳، بالا بردن کیفیت و توانمندی باشگاه‌‌ها از نظر اقتصادی و فنی بوده تا باشگاه‌ها بتوانند روی پای خود بایستند و از نظر فنی و ارزیابی کاری، پاسخگوی نیازهای تیم‌های ملی ما باشند.

وی افزود: کادر فنی ما نیز اعتقاد دارد عملکرد باشگاه‌های ما در سطح جهانی نیست که بتواند نیازهای جام جهانی و بین‌المللی ما را پوشش دهد. ما برنامه‌هایی برای ارتقای سطح لیگ و بهبود عملکرد کاری و فنی باشگاه‌ها انجام می‌دهیم و در بحث تیم ملی نیز برنامه‌ای تا جام ملت‌های آسیا هم تدارکاتی و هم برنامه بازی‌ها را با کادر فنی تیم ملی و کی‌روش هماهنگ کرده‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نخستین اقدام ما در این زمینه، رفتن به جام ملت‌های آسیا برای ارزیابی این تیم بوده و گام دوم ما برای رقابت‌های جام جهانی بعدی است؛ در کنار آن تیم امید ما بوده که شروع کردیم تا طلسم چندین ساله شکسته شده و بتوانند به المپیک بروند؛ برای تیم‌های جوانان و نوجوانان نیز برنامه‌های کاملی داریم که به جام جهانی رده‌های خود صعود کرده و در آن رقابتها بدرخشند.

قرارداد کی‌روش ۱۰ روز دیگر رسمی می‌شود
وی پیرامون زمان امضای رسمی قرارداد فدراسیون با کارلوس کی‌روش بیان داشت: قرارداد ما با کارلوس کی‌روش قطعی شده و با او در این زمینه تفاهم کرده‌ایم اما چون قرارداد ما با او در ماه جولای تمام می‌شود، ۱۰ روز دیگر که از پرتغال بازگردد، ما قراردادش را تنظیم شده، امضا می‌کنیم.

کی‌روش ۲۴ میلیارد تومان نمی‌گیرد
کفاشیان درباره مبلغ قرارداد کی‌روش و شایعه دریافت ۲۴ میلیارد تومان از سوی او برای ۴ سال بیان داشت: رقمی که کی‌روش می‌گیرد، رقم ارزی بوده و این مبلغ، همان مبلغ گذشته بوده و چیز زیادی به آن اضافه نشده و قراردادش نیز تا جام جهانی بعدی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال رقم قرارداد دور قبل او ۱.۵ میلیون دلار بود و اگر با دلار هزار تومان به او پرداخت کرده بودیم، نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان می‌شد اما زمانی که چند برابر شد، نزدیک به ۴.۵ میلیارد تومان به او پرداخت کردیم. در حال حاضر نیز رقم همین حدود بوده و او پرداخت می‌کند.

دستیار اول و دوم کی‌روش ایرانی می‌شوند
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به دستیاران ایرانی سرمربی تیم ملی نیز تصریح کرد: جمع بندی ما به این بوده که دستیاران خارجی‌اش را کمتر کند به جز در مواردی که بازی‌ها و اردوهای تخصصی دارد که باید به صورت روزمزد از آنها استفاده کند و باید دستیاران ایرانی‌اش را بیشتر کند و از او خواسته‌ایم که دستیار اول و دومش ایرانی باشند.

وی اظهار کرد: او در این زمینه از ما لیست خواسته اما در نهایت خودش باید انتخاب کند و ما از او خواسته‌ایم که لیست ارائه دهد اما فرقی نمی‌کند و خود سرمربی باید دستیارانش را انتخاب کند و نباید احساس کند که دستیاران به او تحمیل شده است.

کفاشیان درباره جوان‌گرایی در تیم‌های ملی نیز گفت: از کی‌روش به عنوان هدف اصلی خواستیم که تیمی را جمع کند که برای جام جهانی بعدی به آن نیاز دارد؛ خود او نیز به دنبال این مساله بوده و حالا مرحله نخست آن که در جام ملت‌ها صورت می‌گیرد. در نهایت ۵۰ درصد از ترکیب اصلی تیم جوان می‌شود.

نمی‌دانیم باشگاه‌ها سقف هزینه را دور زده‌اند یا نه
وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا باشگاه‌ها سقف قرارداد را در قراردادهای خود رعایت کرده‌اند، ادامه داد: هنوز نمی‌توانیم درباره سقف بودجه باشگاه‌ها قضاوت کنیم اما ما این سقف را مشخص کردیم و از باشگاه‌ها نیز گزارش عملکرد خواستیم تا روی سایت‌ها بزنند و اگر باشگاهی دروغ بگویند، با آنها به صورت مستقیم برخورد می‌کنیم.

هنوز رقم زیر کاغذ قراردادها را ندیده‌ایم!
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هنوز برای ما مشخص نشده است که باشگاه‌ها زیرمیزی پرداخت می‌کنند و اگر این اتفاق صورت گیرد، ما با آن برخورد می‌کنیم؛ نظارت آن از طریق قراردادهای باشگاه با فرد بوده و اگر زیرمیزی وجود داشته باشد، بالاخره روزی مشخص می‌شود و سازمان لیگ و فدراسیون روی این مساله نظارت می‌کنند و ما روی کاغذها اینگونه دیده‌ایم اما هنوز زیر کاغذها را ندیده‌ایم!
Share/Save/Bookmark