توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44467
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
هاشمی دست بردار دولت قبل نیست! کشور در دولت قبلی فقیرانه‌ اداره می‌شد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه در دولت قبلی، کشور به صورت فقیرانه‌ای اداره می‌شد، اکثر کارخانه‌ها تعطیل و منابع عظیمی که از نفت داشتیم، صرف ورود کالای بنجل می‌شد و عمده بانک‌های دنیا روابط‌شان را با ما قطع کرده بودند.
هاشمی دست بردار دولت قبل نیست! کشور در دولت قبلی فقیرانه‌ اداره می‌شد
به گزارش خط نیوز به نقل از فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار شهردار، اعضای شورای شهر، چهره‌های ماندگار و نخبگان شهرستان فریدونشهر استان اصفهان، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، واقعه‌ی عاشورا را فاجعه‌ی تاریخ بشریت توصیف کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) و یارانش، نورافشان‌ترین حادثه‌ای تاریخ است که هیچ منکری ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تحلیل مختصری از اهداف و فلسفه قیام عاشورا پرداخت و گفت: امام حسین (ع)، اهل بیت و یارانش آن همه مصیبت و اسیری را برای این تحمل کردند که به جهانیان بگویند چقدر چهره ظلم، کریه و زشت و چقدر چهره فداکاری و گذشت، تابناک و درخشان است.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به برگزاری پرشور و سالانه به مناسبت شهادت امام سوم شیعیان و شهدای کربلا در ایران و اکثر کشورهای جهان، گفت: میلیون‌‌ها نفر هر ساله سیاه‌پوش عزای حسینی می‌شوند و نهضت عاشورا هرگز کهنه نمی‌شود و ما باید از این واقع تاریخی درس بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به آشنایی خود با شهرستان فریدون‌شهر از دوران طلبگی و جوانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان قومیت‌های مختلفی از جمله گرجی‌ها، آذری‌ها، فارس‌ها و ارامنه وجود دارد و در وحدت و صلح و صفا با هم زندگی می‌کنند، باید مراقب شود تا این زندگی مسالمت‌آمیز و دوستانه حفظ شود و مسایل قومیتی زمینه ساز اختلاف و درگیری نشود و با یکدیگر همچنان به طور مسالمت آمیز زندگی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اطلاع رسانی ضعیف را از مشکلات فریدون‌شهر دانست و گفت: با توجه به اینکه این شهر مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، باید با اطلاع‌رسانی خوب و همه جانبه این شهر بیشتر معرفی شود.

هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به گلایه حاضران در خصوص تورم و اشتغال فریدون‌شهر، گفت: سوء مدیریت‌ها و تحریم‌های ظالمانه برای کشوری مثل ایران که در حال توسعه بود، خسارات جبران ناپذیری وارد کرد و ما را چندین سال عقب انداخت.

وی افزود: متأسفانه در دولت قبلی، کشور به صورت فقیرانه‌ای اداره می‌شد، اکثر کارخانه‌ها تعطیل و یا نیمه تعطیل بودند و منابع عظیمی که از نفت داشتیم، صرف ورود کالای بنجل و بی‌کیفیت چینی می‌شد و عمده بانک‌های دنیا روابط‌شان را با ما قطع کرده بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مسأله تحریم را در اولویت قرار داد، اظهار داشت: این دولت موفق شد راه را برای تکنولوژی و دانش هسته‌ای باز کند و تورم را یک رقمی و به زیر 10 درصد کاهش دهد.

هاشمی رفسنجانی، درپایان با اشاره به امتیازات و موقعیت جغرافیایی ممتاز شهرستان فریدونشهر به جهت برخورداری از بارش‌های فراوان، بهترین و بیشترین پوشش گیاهی و مرتفع‌ترین منطقه، گفت: این منطقه با این همه ویژگی‌های مثبت باید به یکی از مناطق خوب و مرفه کشور تبدیل شود.
Share/Save/Bookmark