توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57184
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
فرماندار زاهدان تاکید کرد:
خودباوری مردم ایران؛ اصلی ترین دستاورد انقلاب اسلامی
خودباوری مردم ایران؛ اصلی ترین دستاورد انقلاب اسلامی
فرماندار شهرستان زاهدان با تاکید بر خودداری دستگاه های اجرایی از اجرای برنامه های کلیشه ای در دهه فجر گفت: توجه به ابتکار، نوآوری و خلاقیت در معرفی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در برنامه های دهه فجر اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش ایسنا- ابوذر مهدی نخعی در شورای اداری زاهدان افزود: برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از جمله برنامه های محوری در ایام الله دهه فجر است که با حضور تمامی دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان از یازدهم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های زاهدان آغاز به کار می کند.

نخعی تصریح کرد: از آنجایی که 44 درصد جمعیت شهری زاهدان در حاشیه این شهر ساکن هستند در برگزاری برنامه های ویژه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به این مناطق باید توجه بیشتری شود.

وی به دیدارهای مردمی مدیران دستگاههای اجرایی در دهه فجر تاکید کرد و گفت: مدیران می توانند این دیدارها را هم در محل کار خود و هم با حضور در مساجد و محلات انجام دهند.

فرماندار زاهدان گفت: خودباوری مردم ایران که موجب پیشرفت همه جانبه کشور در چهل سال گذشته شده مهمترین و اصلی ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ایران قبل از انقلاب اسلامی از نظر نرخ باسوادی در پایین ترین رتبه های جهان قرار داشت اما هم اینک بیش از پنج میلیون دانشجو و 10 میلیون فارغ التحصیل در کشور وجود دارد که سرمایه انسانی عظیمی محسوب می شود‌.

فرماندار زاهدان ادامه داد: قبل از انقلاب بسیاری از شهرهای ما دارای برق ثابت نبوند اما هم اینک ایران جزو 10 کشور تولید کننده و صادرکننده برق در جهان است‌.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه ارزاق عمومی و استراتژیک قبل از انقلاب اسلامی ایران کشوری واردکننده و وابسته بود این در حالیست که در آن زمان بیشتر جامعه ما را کشاورزان تشکیل می دادند و بحران کم آبی هنوز وجود نداشت اما هم اینک با وجود خشکسالی و کم آبی ایران در زمینه تولید غلات استراتژیک به خودکفایی رسیده است .

نخعی ادامه داد: توسعه خطوط ریلی به عنوان مهمترین شاخص توسعه زیربنایی، قرار گرفتن ایران در هفت رتبه برتر صنعت کشتیرانی دنیا و جهش های علمی در علوم مختلف از دیگر ثمرات و دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی است‌.

وی با اشاره به مشکلات فعلی ناشی از تحریم های اقتصادی در کشور تصریح کرد: با شناختی که از ملت بزرگ ایران داریم گردنه های سخت فعلی را مانند گذشته با سرافرازی پشت سر خواهیم گذاشت‌.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور
Share/Save/Bookmark