توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70800
جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۸
خبرنگاران سرداران عرصه جهادتبیین
خبرنگاران سرداران عرصه جهادتبیین

خبرنگاری کار بسیار ارزشمند، پرمخاطره، دشوار،پر استرس و دارای مشقت‌های فراوانی می‌باشد. اهمیت کار خبرنگاران به حدی است که امام خامنه‌ای (مدظله العالی )فرمودند: بدون خبرنگار لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود.
خبرنگاران تسهیل کننده مسیر رشد آگاهی افکار عمومی در حوزه‌های مختلف ، زبان گویای مردم و پلی بین مردم و مسئولین هستند و امروزه در دنیا یکی از ارکان آگاهی بخش و نقش آفرین در ایجاد ساختار، مهندسی فرهنگی اجتماعی و نیزارتقای سطح فرهنگ عمومی محسوب می‌گردند و قشری امانت‌دار و بدون چشمداشت مادی می‌باشند .
خبرنگاران سلاح مهمی در اختیار دارند که می‌توانند با روشنگری خود سیاست‌ ها ی خصمانه دشمنان را خنثی کنند.امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در منشور اخلاق رسانه‌ای چنین می‌فرمایند :موثرترین سلاح بین‌المللی حمله به دشمنان و مخالفان، سلاح تبلیغات است،سلاح ارتباطات رسانه‌ایست، امروز این قوی‌ترین سلاح است، از بمب اتم هم خطرناک‌تر است.
به قول آیت الله بوشهری رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :کار ارزشمند و عاشقانه خبرنگاری، یک شغل فرهنگساز، جهل ستیز، امید آفرین و امنیت ساز برای جامعه است.
لذا خبرنگاران می‌توانند در تعمیق بینش دینی انعکاس روحیه جهاد، اعتماد به نفس و مجاهدات ملت بزرگ ایران و جبهه مقاومت، آینده روشنی را ترسیم کنند و در تربیت نسلی شجاع مستحکم و صبور و جهادگر در برابر سختی‌ها و توطئه‌ های دشمنان موثر باشند .
خبرنگاران حتی در حالات عادی هم مورد تشر ،تذکر و ضرب و شتم قرار می‌گیرند اما در عرصه‌های خطیری مانند انعکاس اخبار درگیری‌ها و جنگ‌های نظامی بین رزمندگان اسلام و مستکبران عالم به خصوص صهیونیست‌های کودک کش، کار بسیار خطرناک‌تر و پر هزینه‌تری دارند .
در دوران دفاع مقدس قشر خبرنگاران ۲۴۴ شهید و ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده تقدیم کردند .
پیامبر اکرم (ص)فرمودند :حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامتگری نه هراس .به راستی که خبرنگاران انقلابی اینچنین هستند .
در کشور ما روز ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگارشهید صارمی را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرده‌اند که این مناسبت هم عظمت خاصی به این قشر می‌دهد.
یکی از نقش آفرینی‌های کم نظیر خبرنگاران در عملیات طوفان الاقصی در شش ماهه اخیر در غزه است. آنان مردانه در انعکاس واقعیات تلاش کردند ،امروزه که رسانه‌های تبلیغاتی دشمنان که بسیاری از آنان از صهیونیسم بین‌الملل ارتزاق می‌کنند و یا تحت مدیریت آنها هستند، به طور دائم سعی در تحریف واقعیات و حقایق جهان اسلام و جبهه مقاومت دارند، نقش تبیین گران عرصه جهاد تبیین یا خبرنگاران عزیز غیر قابل انکار است.
در روزهای اول وقوع عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی و رسانه‌های آنها، واقعیات را کاملاً برعکس به دنیا مخابره کردند و یک چهره ای مظلوم از رژیم صهیونیستی را در دنیا به نمایش گذاشتند، اما با تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران جان برکفی که در میدان حضور یافتندوتمام لحظات و واقعیات را به دنیا مخابره ومنعکس کردند، ورق برگشت و همه ساکنان کره خاکی واقعیات را دیدند و پس از آن بود که اعتراضات و تجمعات میلیونی حتی در سرزمین‌های اشغالی و در آمریکا و اروپا شکل گرفت و این یک جهاد تبیین بسیار زیبا و یک نقش آفرینی تاریخی توسط خبرنگاران بود.
خبرنگاران عزیز در این راه مقدس ۱۴۰ شهید تقدیم کردند و آنان همچنان که در لحظات ماندگار تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی دربیش از ۴۵ سال اخیر از جمله انعکاس اخبار حوادث دوران مبارزه با رژیم طاغوت،تسخیر لانه جاسوسی، حادثه طبس، رشادتهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس، ثبت راهپیمایی‌های میلیونی مردم در ایام الله ۲۲ بهمن ۱۳ آبان انتخابات مکرر،تشییع پیکرمطهر شهدا و غیره، نقش آفرینی کردند در شش ماهه اخیر هم کشتار بی‌رحمانه زنان، کودکان و غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی را از طرفی و توفیقات مجاهدان جبهه مقاومت را از طرف دیگر با همه هزینه‌هایش در دنیا منعکس کردند.
لذا جهاد تبیین جانی دوباره گرفت و این‌ها لبیک محکمی بود به فرمان نائب امام زمان، امام خامنه‌ای (مدظله العالی).

و امروزهم دیدیم که خبرنگاران در سراسر دنیا حضور پرشکوه همه امت اسلامی و سایر ملت‌های آزاده جهان را در راهپیما یی روز جهانی قدس، چه زیبا در سطح دنیا انعکاس دادند.این کارهم جهادتبیین است وهم موجب خشم دشمنان واز مصادیق جهادکبیر می باشد واین راه عزتمند همچنان ادامه دارد.
سلام خدا بر همه شهدا و همه شهدای خبرنگار باد.
دکتر جهانبخش زنگنه تبار
Share/Save/Bookmark