توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70710
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱
پیرامون ایجاد کریدور اعراب برای کمک به رژیم صهیونیستی؛
خوش‌رقصی امارات، عربستان و اردن برای رژیم صهیونیستی!/تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم قطع شریان‌های حیاتی به رژیم صهیونیستی به چه علت است؟
پخش مصاحبه‌ای از کانال سیزده رژیم صهیونیستی منجر به خشم ملت اردن و تجمعات اعتراضی متعددی در این کشور شد. درخواست‌های معترضان شامل قطع ارتباط با رژیم، لغو قراردادهای گازی با صهیونیست‌ها و جلوگیری از عبور کامیون‌های بود که به مقصد سرزمین اشغالی هستند
خوش‌رقصی امارات، عربستان و اردن برای رژیم صهیونیستی!/تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم قطع شریان‌های حیاتی به رژیم صهیونیستی به چه علت است؟
به گزارش خط نیوز به نقل از رجانیوز: پس از وتوی مکرر قطعنامه‌های آتش‌بس جنگ غزه توسط آمریکا و بازگذاشتن دست جنایتکاران صهیونیست در قتل عام زنان و کودکان غزه، جنبش انصاراللّه یمن در اقدامی فداکارانه وارد میدان شد. حملات انصاراللّه یمن علیه کشتی‌هایی که مقصد آنها بنادر رژیم صهیونیستی بوده و مهمات و آذوقه برای جنگ‌افروزی بیشتر اسرائیلی‌ها ارسال می‌کردند، باعث شد تا ضربه‌ای کاری و اساسی به اقتصاد رژیم وارد شده و خسارات عظیمی به آن وارد شود.



به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، پس از شروع حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، فعالیت بندر ایلات -که تنها بندر رژیم اشغالگر در دریای سرخ به حساب می‌آید- کاهش ۸۵ درصدی داشته است.


در چنین شرایطی که انصاراللّه در خط مقدم جهاد علیه رژیم صهیونیستی پرچمداری کرده و به حمایت از مظلومان فلسطینی برخاسته است، اخباری مبنی بر ایجاد یک کریدور زمینی از امارات، عربستان و اردن به سمت سرزمین‌های اشغالی مطرح شده است که درپی آن خشم ملت‌های مسلمان را در پی داشت.

به گزارش رجانیوز؛ پخش مصاحبه‌ای از کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی منجر به خشم ملت اردن و تجمعات اعتراضی متعددی در این کشور شد. این مصاحبه رانندگان کامیونی را نشان داد که از حاشیه خلیج فارس آمده بودند و در مرز اردن با سرزمین‌های اشغالی در دره اردن، در صف ورود به خاک اشغالی به جهت تخلیه بار کامیون‌های خود بودند.


انتشار این مصاحبه واکنش اعتراضی دانشجویان اردنی در دانشگاه اردن را در نیز به همراه داشت. دانشجویان معترض اردنی خواستار نابودی پل زمینی صهیونیست‌ها -همان پلی که به جهت دور زدن محاصره دریایی رژیم ایجاد شده است- بودند. همچنین دانشجویان و مردم اردن در چند شهر اعتراض کرده و برای مسدودسازی این کریدور زمینی دست به ایجاد زنجیره انسانی زدند.

آنها همچنین با ایجاد هشتگ «پل زمینی اردن به غزه» خواستار تلاش کشورشان برای پایان دادن به محاصره غزه شدند. درخواست‌های معترضان شامل قطع ارتباط با رژیم، لغو قراردادهای گازی با صهیونیست‌ها و جلوگیری از عبور کامیون‌ها به مقصد سرزمین اشغالی بودند. دانشجویان اردنی همچنین خواستار قطع شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی از طریق خاک اردن شدند و از تجار اردنی درخواست کردند که صادرات سبزیجات به رژیم را متوقف کنند.

در واکنش به اعتراضات اردنی‌ها، مقامات دولتی و مسئولین اتحادیه‌ها، سندیکاهای کامیون داران، تاجران و کشاورزان اردن تکذیبیه‌های متعددی را صادر کردند که هیچکدام برای افکار عمومی جهان عرب و کشور اردن اقناع کننده نبود. ملت عرب در فضای مجازی تصاویر پادشاه اردن به همراه گوجه فرنگی را به جهت تمسخر وی بازنشر داده و بسیاری از کاربران فضای مجازی جهان عرب کمک‌های حکام عرب منطقه را مورد انتقاد شدید قرار دادند.


نخست وزیر اردن در پاسخ به اعتراضات مردم و برخی از احزاب اسلامی این کشور اعلام کرد که این کریدور قبل از ۷ اکتبر نیز وجود داشته و اتفاق جدیدی در راستای حمایت اردن از رژیم رخ نداده است. این سخنان در حالی بیان شد که مردم غزه تحت محاصره شدید و بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند. کمک‌های سه کشور امارات، اردن و عربستان در حالی به رژیم صهیونیستی قوت قلب می‌دهد که مردم غزه هم اکنون با خطر مرگ بر اثر گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. این خیانت حکام عرب منطقه و کمک به رژیم صهیونیستی برای شکستن محاصره دریایی یمن در راستای طرح کریدوری که پیش از این از سوی هند، آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی(I۲U۲) اعلام شده بود صورت گرفته است اما در حال حاضر برای صهیونیست‌ها بیشتر جنبه روانی و تبلیغاتی دارد.

صهیونیست‌ها در چند ماه گذشته تحت فشار سنگین افکار عمومی مسلمانان جهان و سایر ملل جهان قرار دارند. جنایات و نسل کشی آنها در غزه پس از شوک وارد شده در روز ۷ اکتبر نه تنها منجر به احیای روحیه آنها نشد بلکه وضعیت را برای آنها بدتر کرد. اقدام شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در انتشار تصاویر صف کامیون‌های حامل کمک‌های کشورهای عربی به این کشور تنها در جهت افزایش روحیه در داخل سرزمین‌های اشغالی انجام شد. زیرا باید توجه داشت که زیرساخت‌های این مسیر محیا نیست و در کوتاه مدت نمی‌تواند جایگزین تجارت دریایی شود. شریان حیاتی ایجاد شده برای رژیم ۲ روز طولانی‌تر از مسیر دریایی بوده و از طرفی باید توجه داشت که ظرفیت حمل بار یک کشتی چند هزار کانتینر است ولی مسیر زمینی ایجاد شده این ظرفیت را ندارد!

از طرفی باید توجه داشت که اگر این مسیر برای رژیم جبران ضربه اقتصادی حملات انصارالله را در پی داشت، دیگر نیازی به افشای رسانه‌ای آن نداشتند. پس به این نتیجه خواهیم رسید که کاربرد این مسیر تنها برای احیای روحیه داخلی و ترمیم چهره رژیم در جهان عرب صورت گرفته است. به همین دلیل نیز بایستی به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد لزوم قطع شریان‌های حیاتی به رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی توجه ویژه داشت.

سخنان رهبر انقلاب از این جهت مهم است که نقشه دشمن در مورد احیای روحیه و بازسازی چهره صهیونیست‌ها به جهت ادامه طرح عادی سازی موسوم به طرح ابراهیم با سایر کشورهای عرب و مسلمان را نشانه گرفته است. حال اکنون ملت‌های مسلمان بایستی فشارهای بین المللی و به خصوص فشارهای افکار عمومی جهان عرب بر دولت‌ها و حاکمان عربی را افزایش دهند تا قطع روابط با رژیم صهیونیستی و قطع شریان‌های حیاتی اسرائیل تا توقف کامل جنگ غزه ادامه یافته و برنامه صهیونیست‌ها برای منطقه با شکست قاطع رو به رو شود.
Share/Save/Bookmark