توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58480
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
آیا نمایشگاه بهاره می‌تواند راه‌حل مبارزه با دلالان باشد؟
آیا نمایشگاه بهاره می‌تواند راه‌حل مبارزه با دلالان باشد؟
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران با بیان این‌که هدف از راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره، مبارزه با دلالان و واسطه‌هایی است که کالاها را احتکار کرده‌اند، اظهار کرد: راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها، بهار فروش را از صنعتگران واقعی می‌گیرد.

نصراله محمدحسین فلاح در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که هر سال در روزهای منتهی به عید نوروز قیمت‌ها به شدت بالا می‌رود و به مردم ضربه می‌زند و برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به عنوان یک راهکار مطرح می‌شود، اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها و در تنگنا قرار گرفتن مردم درست نیست، اما از طرف دیگر، گرفتن امتیازات از تولیدکنندگان و صنعتگران در زمانی که آن‌ها باید از موقعیت‌های بازار بهره‌برداری کنند نیز اشتباه است.

وی هم‌چنین مشکل اصلی اقتصاد را بازار عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره، بهار فروش را از صنعتگران واقعی می‌گیرد و مانند این است که در زمانی که باید در گلستان گل چید، قلم پای بلبل را بشکنیم.

عضو هیأت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها، مبارزه با دلالان و واسطه‌هایی است که کالاها را احتکار کرده‌اند، اما این راه در نهایت به زیان صنعتگران تمام می‌شود.

فلاح با بیان این‌که حریف را اشتباه گرفتیم و این باعث ضربه به صنعت می‌شود، تصریح کرد: باید ببینیم در واقعیت چه کسانی سودجویی می‌کنند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که با رسیدن شب‌های عید مردم نگران افزایش قیمت‌ها هستند، گفت: در این میان، تولیدکنندگانی که یک سال زحمت کشیدند باید سود خود را دو دستی به واسطه‌ها و دلالان تقدیم کنند که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی مرکزی در اقتصاد را از دست دادیم.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark