توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27060
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
جنایت فوتبالی قذافی!
هنگامی که تیم الاهلی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید، تماشاگران به شادی پرداختند اما الساعدی گمان کرد که تماشاگران در حال اعتراض به نتیجه هستند.

محاکمه بیش از ۳۰ تن از مقام‌های دوره قدرت معمر قذافی از دوشنبه در لیبی آغاز ‌شد.

الساعدی و سیف‌الاسلام قذافی، دو تن از فرزندان معمر قذافی نیز در میان متهمانی هستند که در دادگاه حاضر شدند. در این میان اتهام‌ الساعدی قذافی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. گفته شده، اتهام وی قتل ۲۰ تن از تماشاگران فوتبال در سال ۱۹۹۶ میلادی است.

به نوشته دیلی تلگراف، در بازی نهایی لیگ فوتبال لیبی در سال ۱۹۹۶، محافظان الساعدی به استادیوم فوتبال در طرابلس هجوم آورده و به سوی تماشاگران تیراندازی کرده‌اند. برخی از شاهدان آن حادثه گفته‌اند که الساعدی در آن زمان پشت درهای استادیوم حضور داشته است.

به گفته شاهدان هنگامی که تیم الاهلی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید، تماشاگران به شادی پرداختند اما الساعدی گمان کرد که تماشاگران در حال اعتراض به نتیجه هستند.

مصباح شنقب، دروازه‎بان تیم الاهلی در آن دوره از بازی‌ها، به دیلی تلگراف گفته است: «تماشاگران شادی می‌کردند و به نتیجه اعتراضی نداشتند، هنگامی که تیراندازی شد، زمین گیر شدم.» قرار است علاوه بر الساعدی قذافی، عبدا... السنوسی، رئیس سازمان اطلاعات لیبی، هم به عنوان یکی از متهمان اصلی این قتل عام در دادگاه حضور یابد.

علاوه بر این پرونده، الساعدی همچنین به اتهام دست داشتن در قتل بشیر الریانی، بازیکن و مربی سابق تیم طرابلس، در سال ۲۰۰۶ محاکمه می‌شود. الریانی یکی از بارز‌ترین منتقدان معمر قذافی رهبر برکنار شده لیبی بود.
Share/Save/Bookmark