توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 19310
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۶
کامرانی: اگر دو متری بودم سوپراستار NBA می‌شدم
هاکوپ خاجیریان دبیر کل کنفدراسیون بسکتبال آسیا مشکلاتی با مهرام و بسکتبال ایران دارد که به بازی مهرام و الریاضی و توهین آنها به ما برمی‌گردد.
شاید از اکثر همبازی‌هایش و بازیکنان داخل زمین کوتاه‌تر باشد اما قد و قامت سعی و تلاشش خیلی بلند است. مهدی کامرانی به طور حتم یکی از بهترین و موثرترین مهره‌های تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا بود. بازیکنی که در فیلیپین درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و اگر مورد بی‌مهری مسوولان برگزاری قرار نمی‌گرفت یکی از عناوین بهترین‌ها را به دست می‌آورد. او انتخاب نشد اما از نظر هم تیمی‌هایش و کارشناسان اهل فن در جمع بهترین‌ها قرار دارد. حالا او دل به رقابت‌های جهانی اسپانیا بسته تا بار دیگر در کنار دوستانش درخشش داشته باشد. او می‌گوید رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آزمونی ساده نبود با این وجود تیم ملی ایران توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

اگر موافقی از جام ملت‌ها و قهرمانی شروع کنیم؟
به نظر من تیم ملی عملکرد قابل قبولی داشت، ما در 9 مسابقه پیاپی برنده شدیم و با قدرت به قهرمانی دست پیدا کردیم که این از عملکرد خوب تک تک بازیکنان ایران نشأت می‌گیرد. تمام مردم ایران در این قهرمانی نقش دارند. ما سه ماه شبانه روز تمرین می‌کردیم و در نهایت نتیجه‌ گرفتیم. از نظر فنی برتر از حریفان بودیم و اجازه نمی‌دادیم که آنها کارهایشان را انجام دهند. دفاع تیمی ما فوق‌العاده‌ بود و از روز نخست نیز با همان دفاع برابر حریفان به پیروزی می‌رسیدیم. ما بهترین خط دفاعی را داشتیم و به همین دلیل توانستیم موفق شویم. خیلی خوشحالم که بچه‌ها مزد زحماتشان را گرفتند و حالا برای جام جهانی آماده می‌شوند. حالا اسپانیا باید به تیم ملی بسکتبال ایران خوشامد بگوید.
سخت‌ترین بازی شما در جام ملت‌ها مقابل چه تیمی بود؟
همه بازی‌ها سخت بود چون گروه بندی به شکلی انجام شد که همه تیم‌های مدعی شانس قهرمانی داشته باشند ولی به نظرم چین و کره سخت‌ترین حریفان ما بودند چون آنها برنامه 20 ساله دارند و همین الان هم به فاصله کمی بعد از جام ملت‌ها تورنمنتی را برگزار خواهند کرد.
کدام بازی خودت را در این مسابقات می‌پسندی؟
اول بازی با کره و بعد چین تایپه، البته بازی با کره بیشتر به من می‌چسبد.
چرا بعد از قهرمانی تور حلقه را باز می‌کنند؟
این در دنیای بسکتبال یک رسم است و به‌عنوان یادگاری به بازیکن می‌دهند تا بگویند فاتح سبد بودند.
اگر دو متر قد داشتی شانس حضور در NBA را پیدا می‌کردی؟
اگر دو متر قد داشتم با توجه به شناختی که از خودم و بسکتبال دارم شک نکنید جزو سوپر استارهای این لیگ می‌شدم و حداقل قراردادم 30 میلیون دلار بود.
تو هم مثل بعضی از ورزشکاران لقبی داری؟
(می‌خندد) به من می‌گویند مهدی پلنگ؛ فقط امیدوارم از آن پلنگ‌های کمیاب باشد.
خیلی‌ها انتظار داشتند که شما به‌عنوان بهترین بازیکن پست یک انتخاب شوی اما چرا اینگونه نشد؟
تمام این مسائل از هاکوپ خاجیریان دبیر کل کنفدراسیون بسکتبال آسیا نشأت می‌گیرد. او مشکلاتی که با مهرام و بسکتبال ایران دارد که به بازی مهرام و الریاضی و توهین آنها به ما برمی‌گردد. در این مسابقات عقده‌هایش را نشان داد و هر کاری کرد تا من و صمد نیکخواه بهرامی در تیم منتخب نباشیم. او خواست به گونه‌ای خاص خودنمایی و قدرتنمایی کند و به همه بگوید که حرفش بسیار تاثیرگذار است. حرف من آن جایزه هزار دلاری نیست، من حاضرم چند برابر آن را بدهم فقط او از بسکتبال آسیا برود اما با این حال برای ما هیچ تفاوتی نداشت. همین که اوشین و حامد جزو بهترین‌ها بودند باعث افتخارمان بود و من از این موضوع احساس غرور می‌کنم. قهرمانی ایران ثابت کرد که هیچ کس نمی‌تواند ما را کنترل کند. همه بازیکنان زحمت کشیدند و شایسته بهترین عنوان بودند. صمد نیکخواه بهرامی بهترین پست سه آسیا است اما نخواستند در تیم منتخب جای بگیرد.
اکنون پس از قهرمانی در آسیا پیشنهاد خارجی هم داری؟
من و صمد نیکخواه بهرامی از سه چهار سال پیش پیشنهادی از چین داریم ولی همیشه سعی کردیم بهترین پیشنهاد را انتخاب کنیم. از کشورهای عربی هم صحبت‌هایی می‌شود اما در آنجا می‌توان با 40 سال هم بسکتبال بازی کرد چون آنها خیلی حرفه‌ای مثل ما تمرین نمی‌کنند و اگر با 40 سال به آنجا برویم انگار که مایکل جردن به آنجا رفته است. چین را هم به چند دلیل انتخاب نکردیم. در سال‌های گذشته اول به خاطر بعد مسافت شهرهای آن و بعد نوع غذا، مگر اینکه بحث مالی آن خیلی خوب باشد که به آنجا برویم. شاید این اتفاق امسال بیفتد.
با قد یک و هشتاد میان بازیکنان دو متر به بالا دچار مشکل نمی‌شوی؟
اتفاقا خیلی اذیت می‌شوم. آدمی با فیزیک من در میان این بازیکنان باید سه برابر تلاش کند چون بازیکنان بلند قد تا حدودی کارشان راحت است حتی بعضی مربیان هم برخورد بهتری با آنها دارند اما به خاطر عشق و علاقه‌ای که دارم خیلی به این مهم فکر نمی‌کنم. من حتی اگر به گذشته برگردم باز هم بسکتبالیست می‌شوم. من با بازیکنانی در زمین برخورد می‌کنم که حداقل 50، 60 کیلو از من سنگین‌تر هستند و در کارهای سرعتی وقتی با آنها برخورد می‌کنم مثل این است که یک پیکان با سرعت به یک کامیون بخورد!
فکر می‌کنی در اسپانیا هم درخشش داشته باشید؟
ما اول باید برنامه یکساله برای بازی‌های تدارکاتی خوب در دستور کار داشته باشیم، به نظر شما چرا والیبال ما خوب بود، برای اینکه مردم تیم‌های آلمان و ایتالیا را در اینجا دیدند. ما هم باید با تیم‌های صاحب سبک بازی کنیم.
Share/Save/Bookmark