توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53420
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
افزایش گردشگران و در معرض خطر قرار گرفتن جزیره ایستر
علت محبوبیت جزیره ایستر، مجسمه‌های موآی منحصر به فرد است که توسط مردم راپانویی ساخته شده‌اند و قدمت آنها از حدود قرن ۱۲ است. حال این جزیره در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از خبرگزاری فرانسه، این جزیره در حدود ۳۵۰۰ کیلومتری از ساحل شیلی قرار گرفته و مقصد توریستی محبوبی محسوب می‌شود. جزیره ایستر به دلیل دارا بودن مجموعه منحصر به‌فردی از حدود ۹۰۰ مجسمه ایستاده به شکل انسان با ارتفاع ۱۰ متر مشهور است.

با این حال گردشگران و مهاجران تهدیدی برای این جزیره هستند.

در سال ۲۰۰۷، مجوز محدودیت تعداد گردشگران و ساکنان خارجی و زمان مجاز اقامت آنان صادر شد.

بر اساس این قانون، گردشگران و ساکنان غیربومی می‌توانند به مدت ۳۰ تا ۹۰ روز در این جزیره اقامت داشته باشند.

شهردار این جزیره اظهار کرد: در آخرین سرشماری سال ۲۰۱۷، ۷۷۵۰ نفر در جزیره ایستر زندگی می‌کردند که این میزان تقریبا دو برابر جمعیت چند دهه قبل پیش از رونق گردشگری و توسعه املاک و مستغلات در این جزیره است.

در حال حاضر این تعداد ۳۰۰۰ نفر بیش از حد مجاز است.

وی گفت: این جزیره در معرض ناآرامی‌های محلی و تغییر فرهنگ هزار ساله خود است و آداب و رسوم خارجی نیز وارد این شهر شده است .همچنین جنایت و خشونت خانگی در این جزیره افزایش یافته است.

یکی از مهم‌ترین آسیب‌های وارد شده به این منطقه به دلیل افزایش گردشگران آسیب به محیط زیست جزیره است.

یکی از مهم‌ترین مشکلات محیط زیستی نیز افزایش میزان زباله است .یک دهه پیش سالانه در این جزیره ۱.۴ تن زباله تولید می‌شد، اما به دلیل افزایش گردشگران این رقم تقریبا دو برابر شده است.

بر اساس قانون جدید، برای ورود گردشگران به این جزیره حتما باید دعوت از طرف ساکنان اصلی صورت بگیرد یا قبل از ورود بر اساس قوانین، هتل رزرو شود.

البته این قوانین به اندازه کافی برای حفاظت از فرهنگ، میراث و وضعیت جزیره مفید نیستند.
Share/Save/Bookmark