توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 31910
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
اعترافات تروریست هندی درباره گروهک داعش
مفتی سابق مصر تاکید کرد تکفیر شیعیان جایز نیست و تکفیریها، خوارج قاتل، فاسق، مفسد و جنایتکار هستند.
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، روزنامه جمهوری اسلامی ستون جهت اطلاع امروز دوشنبه خود را به اخبار ذیل اختصاص داده است:

* مفتی سابق مصر تاکید کرد تکفیر شیعیان جایز نیست و تکفیریها، خوارج قاتل، فاسق، مفسد و جنایتکار هستند. به گزارش شفقنا، "علی جمعه" مفتی سابق مصر در گفتگو با یک روزنامه کویتی با توصیف گروه تروریستی داعش به عنوان گروهی قاتل، فاسق، مفسد و جنایتکار با توجه حمایت بیگانگان از این گروه تکفیری برای اجرای طرح تجزیه جهان عرب، تاکید کرد دعوت برای تشکیل خلافت اسلامی، ادعایی باطل و بی‌اساس است و هیچ ربطی به دین ندارد. این عضو شورای علمای ارشد الازهر در گفتگو با روزنامه الرای کویت تاکید کرد اعضای گروه داعش، القاعده و دیگر گروههایی که اندیشه‌های تکفیری دارند، نسبت به دین و فقه و حقیقت اسلام جهل دارند و فقه شریعت را درک نمی‌کنند و منطق و نگرش افراطی خونریزی دارند و نظر دشمنان اسلام را در اسلام پذیرفته‌اند تا وجهه مسلمانان را مخدوش کنند. وی افزود: این گروه شیطانی از اوضاع بی‌ثبات برخی کشورهای عربی مانند عراق، سوریه و یمن سوء استفاده می‌کند و از دروغ دعوت برای ایجاد مجدد خلافت اسلامی استفاده کرده و به تحریف دین می‌پردازد. علی جمعه گفت: سرکردگان داعش هیچ چیزی از حقیقت اسلام و فقه شریعت نمی‌فهمند، آنها افکار افراطی دارند که خون مردم را در پوشش اسلام می‌ریزند و نظر دشمنان اسلام را درباره اسلام اعمال می‌کنند.

* یک زن ۴۰ ساله اهل زیمبابوه به نام "برکور" در کمال ناباوری قصد دارد با پسر ۲۳ ساله خود ازدواج کند. این زن که ۱۲ سال است همسرش را از دست داده و با پسرش زندگی می‌کند، می‌گوید: طبق رسوم باید با برادر کوچکتر همسر مرده‌ام ازدواج کنم اما من ازدواج با پسرم که فرزندی از او در رحم دارم را ترجیح می‌دهم. او در دادگاه گفت مدت سه سال است با پسر خود رابطه نامشروع دارد و پول زیادی خرج کرده تا بتواند به صورت قانونی با وی ازدواج کند. پسر این زن می‌گوید: طبق رسومات قبیله‌ای پدرم موظف بوده است به خاطر ازدواج با مادرم پولی به خانواده او بپردازد اما قبل از اتمام بدهی‌اش درگذشته و اکنون من می‌خواهم وظایف ناتمام او را به پایان برسانم. قاضی دادگاه محلی که به اتهام این مادر و پسر رسیدگی می‌کند می‌گوید اگر در زمان گذشته چنین چیزی رخ داده بود هر دوی آنها توسط مردم قبیله کشته می‌شدند اما اکنون ترس از پلیس مانع این کار است. چنین رفتاری حتی در فرهنگ سنتی زیمبابوه که مردمانش همانند اغلب افریقائیان انیمیست یا پیرو دین‌های ابتدایی هستند نیز، اقدامی زشت و ناپسند محسوب می‌شود.

* فرماندار کاشمر از کاهش سن مصرف مواد مخدر در کاشمر به ۱۱تا ۱۳سال خبر داد. مهدی فروزان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دو تا سه درصد مصرف کنندگان مواد مخدر را در شهرستان زنان تشکیل می‌دهند، گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک و هروئین است. وی افزود: اگرچه کشفیات مواد مخدر صنعتی در شهرستان بسیار محدود است اما به دلیل اینکه امکان ساخت مواد مخدر صنعتی توسط خود افراد وجود دارد سریعتر دردسترس قرار می‌گیرد. فرماندار کاشمر ضمن اظهار تأسف از اینکه در برخورد با سوداگران مرگ هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، افزود: نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر از آنچه در توان دارند در برخورد با سوداگران مرگ به کار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. وی تأکید کرد: براساس نیازسنجی‌هایی که برای جلوگیری از حمل مواد مخدر در جاده‌های شهرستان صورت گرفته نیاز مبرم به ایجاد ایست بازرسی ثابت در روستای اکبرآباد است. این جاده یک راه میانبر از تربت حیدریه به بخش کوهسرخ و البلاغ سبزوار است و چون این جاده کمتر پوشش داده می‌شود بیشتر ترددهای قاچاقچیان از این مسیر انجام می‌گیرد.

* یک تروریست هندی که به تازگی توسط سرویس امنیتی این کشور دستگیر شده اعترافات هولناکی از جنایات گروه تروریستی داعش انجام داده است. این تروریستِ اهل شهر بمبئی در حالی که از مرز سوریه با ترکیه وارد این کشور شده بود پس از ورود دستگیر و تحویل نیروهای امنیتی هندوستان شده است. به گزارش خبرگزاری راشاتودی، این هندی عضو سابق داعش اعتراف کرده دست کم ۵۵ نفر را شخصاً به قتل رسانده و پس از اینکه دیگر هیچ پولی بابت آدمکشی به وی پرداخت نشده، این گروه را رها کرده و به هندوستان برگشته است. گروه‌های تحقیقاتی هندی بلافاصله پس از دستگیری این عضو سابق داعش وارد اسلامبول شده و از آنجا وی را به شهر کالایان که زادگاه وی است، رساندند تا از او بازجویی کنند. مقامات فرودگاهی در شهر کالایان اعلام کرده‌اند نام این تروریست هندی عاریب ماجد است. روزنامه هندوستان تایمز در خبری اعلام کرده خود داعش با پرداخت ۲ هزار دلار به ماجد او را به بهانه درمان راهی هند کرده تا به عملیات تروریستی در این شهر دست بزند. خود ماجد می‌گوید با دیدن بیش از ۲۰ هزار وبسایت تروریستی و تکفیری تصمیم گرفته وارد تشکیلات داعش شود. او اعتراف کرده در پوشش زائر وارد عراق شده و هزینه سفرش را هم داعش پرداخت کرده است. وی ابتدا به بغداد و سپس به فلوجه در غرب عراق رفته و سپس در جنایات داعش شرکت کرده است.
Share/Save/Bookmark