توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70520
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹
وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن به چه کسانی پرداخت می‌شود؟
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، از ثبت‌نام دریافت وام مسکن روستائی با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد.
وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن به چه کسانی پرداخت می‌شود؟
شمس‌اله خدادادی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از ثبت‌نام دریافت وام مسکن روستائی با مبلغ جدید خبر داد.

وی با اشاره به پیگیری جدی بحث مهاجرت معکوس از سوی بنیاد مسکن، ادامه داد: ۹ بانک عاملی که از سوی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات وام ۳۵۰ میلیون تومانی (بهسازی مسکن روستایی) با کارمزد ۵ درصد با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده‌اند با ابلاغ استانی پرداخت تسهیلات را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، داشتن زمین با واحد مسکونی فرسوده با کاربری مسکونی را شرایط دریافت تسهیلات دانست و گفت: تمامی روستاهای استان و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند از تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه افراد فاقد مسکن در اولویت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت روستایی هستند، افزود: اگر فردی در شهر خانه به‌نام داشته باشد می‌تواند در روستا ساخت و ساز انجام دهد، ولی استفاده از تسهیلات ارزان قیمت به علت محدودیت منابع امکان‌پذیر نیست.

خدادادی نرخ رشد در روستا را مبنای افزایش زمین عنوان کرد و گفت: امسال تأمین زمین ۱۰ هزار قطعه روستایی را در راستای مهاجرت معکوس در دستور کار داریم تا از تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌ تومانی با کارمزد ۵ درصد و یا تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۸ درصد برخوردار شود.

وی در توضیح گردش کار پرداخت تسهیلات، افزود: مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و تشکیل پرونده، اخذ مجوز ساخت از دهیاری روستا، ثبت اطلاعات متقاضی در سامانه، معرفی به بانک جهت عقد قرارداد متقاضی، آغاز مرحله ساخت واحد مسکونی توسط متقاضی با نظارت ناظر فنی روستایی و پرداخت تسهیلات ساخت به صورت مرحله‌ای(در چهار مرحله)؛ گردش کار پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۳۲ روستا دارای طرح هادی در استان، اضافه کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند که محدوده ساخت‌و‌ساز مشخص شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس قانون ساخت و ساز خارج از طرح هادی در راستای جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی امکان‌پذیر نیست، لذا نمی‌توانند ساخت و ساز در خارج محدوده روستایی نمی‌توانند از خدمات زیربنایی آب، برق و گاز بهره‌مند شوند.

وی در رابطه با بازنگری طرح هادی، گفت: براساس نیاز روستاها در سال بیش از ۱۵۰ روستا بازنگری طرح هادی را انجام می‌دهیم.

خدادادی در ادامه به فعالیت بنیاد مسکن در سطح روستاهای استان طی ۹ ماه سپری شده از سال‌جاری اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح جاده‌ها روستایی به منظور ارتقای سطح معیشتی و سلامتی مردم انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در سطح مقاوم‌سازی منازل روستایی، ادامه داد: مقاوم‌سازی بیش از ۴ هزار واحد روستایی توسط بنیاد مسکن با همکاری و مشارکت بانک‌ها و مردم در حال انجام است که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد تحویل متقاضیان داده شده است.
Share/Save/Bookmark