توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44600
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
یارانه مهر ماه امشب در حساب سرپرستان خانوار
شصت و هشتمین مرحله یارانه نقدی در حالی سه‌شنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که خبری از حذف سری جدید از یارانه بگیران از لیست دریافت یارانه نیست.
به گزارش خط نیوز به نقل از میزان: یارانه یکی از موضوعاتی است که هر ماه با نزدیک شدن به زمان واریزآن حرف و حدیث های فراوانی مبنی بر قطع یارانه گروه جدید شنیده می‌شود که ماه اخیر کمتر شاهد چنین اخباری بود‌ایم.

در چند وقت اخیر صبحت‌های سخنگوی دولت مبنی بر تغییر معیار دهک‌های پر درآمد جامعه موجب شد تا نگرانی از حذف یارانه مخصوصا در شهرهای پر جمعیت کمتر شود تا جایی خانوادهای با درآمد سالیانه 35 میلیون تومان در شهرهای بزرگ پردرآمد حساب نمی‌آیند.

نکته قابل توجه اینجاست که برخی از افرادی که تا به امروز از چرخونه دریافت یارانه حذف شده اند جز دهک‌های پردرآمد نبوده‌ و اعتراض این افراد نیز راه به جایی نبرده است که در این میان، افراد بازنشسته با حقوق بسیار کم و یا افراد سرپرستان خانوار با درآمد ماهیانه 700 هزار تومان نیز وجود دارد.

علاوه بر این وزیر کار اعلام کرده که حدود 2.1 میلیون نفر از لیست دریافت یارانه حذف شده‌اند که از این میان تنها 20 درصد به قطع یارانه خود اعتراض کرده اند و 80 درصد هیچگونه اعتراضی را در سیستم به ثبت نرسانده‌اند و از میان اعتراضات نیمی از افرادی که واجد شرایط بوده و به اشتباه حذف شده اند مجددا به مدار دریافت یارانه بازگردانده شده اند.

اما شواهد حاکی از این امر است که از میان افرادی که یارانه آن‌ها قطع شده تنها عده محدودی از آن‌ها به مدار دریافت یارانه بازگشتند و مابقی هنوز در صف انتظار هستند که به نظر نمی رسد به نتیجه برسد.

بر اساس این گزارش، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: «شصت و هشتمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به مهرماه سال جاری همانند ماه های گذشته به ازاء هرنفر 455/000 ریال ساعت 24:00 روز دوشنبه مورخ 1395/7/26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.
Share/Save/Bookmark