توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53312
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف:
جامعه نیازمند وقف مسکن برای زوج‌های جوان است
حجت الاسلام موسوی متقی گفت: مسئله آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوعات اول جامعه و نظام است که یکی از راهکار‌های جلوگیری از این آسیب ها، تسهیل کردن ازدواج جوانان است.
جامعه نیازمند وقف مسکن برای زوج‌های جوان است
به گزارش خط نيوز، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی متقی مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص امور اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف در زمینه ازدواج و جلوگیری از آسیب های اجتماعی گفت: مسئله آسیب های اجتماعی امروز از جمله موضوعات اول جامعه و نظام است.

مقام معظم رهبری مفادی را برای حل این معضل در نظرگرفته اند که یکی از آن بخش ها ورود به آسیب های اجتماعی و توجه به جوانان و ازدواج جوانان است. در چند دهه اخیر با کاهش عجیب آمار ازدواج و بالاتر رفتن آمار طلاق مواجه هستیم، به طور مثال در 20 سال گذشته از هر 11 ازدواج یک طلاق داشتیم، اما در سال 96 از هر 3 ازدواج به طور متوسط در کشور یک طلاق داریم که این آمار نگران کننده ای در جامعه است.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که یکی از موانع ازدواج جوان ها، مسئله خانه است، ما در سازمان اوقاف دو موضوع اجرای نیات و وقف های جدید را در این راستا در دستور کار قرار داده‌ایم. امروز اگر قرار باشد واقفی کار خیری را انجام بدهد او را به سمت وقف های جدید هدایت می کنیم. ما در حیطه وقف الحمدالله مسجد و حسینیه در حد کافی داریم، اما جامعه امروز نیازمند وقف جدید برای جوانان است. نیاز ما برای جوانان در راستای تسهیل ازدواج آنهاست. ما امروز نیز بین علما و بزرگان خودمان شاهد آن هستیم که حجت الاسلام راشد یزدی در شهر یزد یک مجموعه آپارتمانی را برای زوج های جوان وقف کرده است تا به مدت 5 سال در آنجا سکونت داشته باشند و زندگی هایشان به قوامی برسد. البته ما امروز این‌گونه وقف ها داریم و اخیرا از آنها نیز استقبال بیشتری شده است.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وظیفه سازمان وقف اجرای نیات واقفین است، بیان کرد: بحث وقف یک موضوع اقتصادی است، البته نه به این معنا که مال را حبس کنیم و از آن بهره نبریم، بهره وری در موقوفات جزو یکی از ایده آل ها و فعالیت های سازمان است که ما در زیر مجموعه معاونت بهره بری سازمان سعی در کاربردی کردن موقوفات و اجرای نیات داریم و در معاونت جدید برای آن برنامه های ویژه ای داریم.

حجت الاسلام موسوی متقی با اعلام خبری خوش برای واقفین و مردم، افزود: در سال گذشته در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به این حوزه ورود پیدا کردیم و بدون حمایت از نهاد یا دستگاه های دیگر، حدود 3000 مربی خانم ساکن در جوار امامزادگان را در سه رشته مهارت های زندگی، تربیت فرزندان و مشاوره خانواده را آموزش دادیم که امسال نیز 500 نفر از خانم و آقایان در این کلاس ها شرکت کردند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
Share/Save/Bookmark