توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47102
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
یک برنامه بالاتر از استاندارد از تلویزیون ایران / روایتی از مصاحبه ایرانی با سید حسن نصرالله
دو شب گذشته تلویزیون ایران، در یک مصاحبه اختصاصی با سید حسن نصرالله، تراز یک برنامه انقلابی و روشنگرانه را به نمایش گذاشت. اجرای خوب مجری، سؤال های کوتاه، پرسش های تیز و نقطه ای، پرهیز از تعارفات احساسی و مرور شجاعانه مسائل، نقاط امتیازی بود که توانست این مصاحبه تلویزیونی را دیدنی کند.
یک برنامه بالاتر از استاندارد از تلویزیون ایران / روایتی از مصاحبه ایرانی با سید حسن نصرالله
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: سید مهدی سیدی، «سيد حسن نصرالله»، اين چريك معمم و نه چندان معمر، براي جهان اسلام نماد عزت و سمبل مقاومت شده است. شخصيت اين روحاني شيعي، چنان كاريزماتيك است كه امروز نه تنها بر در و ديوار محلات شيعه نشين جنوب لبنان، كه در سرتاسر محلات مسيحي و سني نشين نيز مي توان تصاوير بزرگ و كوچك او را مشاهده كرد.

محاسني بلند و كمي فر خورده كه اين روزها خیلی بيشتر از جريان طبيعي زمان، سفيد شده است، عبايي شكلاتي رنگ، و برخي وقتها سياه رنگ، چفيه‌اي سفيد و مشكي، انگشتري عقيق بر انگشت کوچک دست راست، و مشتهاي گره كرده و بعضا سلاح به دست، تماماً آن مؤلفه هايي است كه با شنيدن نام «سيد حسن نصرالله» در ذهن شنونده تداعي مي‌شود. صلابت مثال زدني و لحن صدای حماسی او كه گاه و بيگاه از پشت تريبون المنار، با پشت زمینه ای آبی رنگ، به مردم لبنان وعده پيروزي الهي مي‌دهد، بيش از همه اسرائيل را دچار استيصال و يأس كرده است.

دو شب گذشته (2 اسفند 95) تلویزیون ایران، در یک مصاحبه اختصاصی با او، تراز یک برنامه انقلابی، تبیینی و روشنگرانه را به نمایش گذاشت. اجرای خوب مجری، سؤال های کوتاه، پرسش های تیز و نقطه ای، پرهیز از تعارفات احساسی و مرور شجاعانه مسائل، نقاط امتیازی بود که توانست این مصاحبه تلویزیونی را دیدنی کند.
صدای مترجم، خوب و گیرا؛ کیفیت ترجمه، مناسب و دقیق؛ قاب بندی تصویر، تقریبا خوب و حرفه ای؛ و ریتم مصاحبه تند و چابک بود. گه گاه در انتهای صدای مجری، چند جمله از صحبت های سید حسن با زبان اصلی پخش می شد که مخاطب را بیشتر با روح اصلی مصاحبه پیوند می زد.

سید حسن در تمام مصاحبه، آرام و مسلط به موضوع بود، از حرکات دست، به نحو تکمیلی استفاده می کرد و از پاسخ هیچ سؤالی شانه خالی نکرد، مگر پاسخ به یک سؤال که «آیا شما به سلاح جدیدی دست یافته اید که اینچنین اسرائیل را تهدید می کنید»، و او پاسخ داد مرسوم نیست اطلاعات نظامی را رسانه ای کنیم، اما اسرائیل خودش خوب می داند!

نصرالله در این مصاحبه، مثل همیشه شخصیتی شجاع و دلیر از خود نشان داد، آنچنان که در دقایقی از مصاحبه مستقیم درباره اسرائیل صحبت کرد و حتی به صورت صورت مصداقی و روشن او تهدید کرد. او گفت حزب الله دیگر در مبارزه با این دشمن تروریست به هیچ خط قرمزی پایبند نخواهد بود؛ و در پاسخ سؤال مجری که بیشتر توضیح بدهید، گفت اینبار اگر لازم باشد انبار آمونیاک داخل اسرائیل و یا حتی نیروگاه اتمی اسرائیل معروف به «دیمونا» را هدف قرار خواهیم داد.

نصرالله به شدت به وضعیت آینده منطقه مطمئن و امیدوار بود و این لحن آرامش بخش در سرتاسر فقرات سخنرانی دیده می شد. او ثابت کرد به شدت اهل استدلال و فکر است و به شرایط منطقه مسلط و صاحب اطلاعات کافی است. موضع گیری های او درباره ترامپ بسیار هوشمندانه بود و درباره نسبت حزب الله و خط مقاومت با روسیه، توضیحات شفاف و شجاعانه ای ارائه کرد.

پایان بندی مصاحبه، جنس متفاوت و درخشانی داشت، وقتی که نوبت به پرسش درباره «کیفیت ارتباط دبیرکل حزب الله لبنان و رهبر ایران» رسید. نصرالله، جنس ارتباطش را با حضرت آیت الله خامنه ای، از جنس ارتباطات عقیدتی و سپس عاطفی و در درجه آخر سیاسی عنوان کرد. او به خوبی مخاطب را قانع کرد که ما به واسطه تبلیغات دیگران، به رهبر ایران، اعتماد و اعتقاد پیدا نکرده ایم، بلکه این ارتباط اعتقادی ما، منبعث از تجربه و مواجهه حضوری سالیان دراز با ایشان است.

نقطه طلایی گفته های رهبر محجوب حزب الله، فرازهای آخر صحبت او بود که شاید از زبان کمتر کسی اینچنین گزاره هایی صادر می شود. او گفت این نیست که در لبنان خیلی ها دعا کنند از عمر ما بکاه و به عمر رهبری ایران اضافه کن؛ خیر! بلکه امروز من و خیلی های دیگر در لبنان در دعاهای مان از خدا می خواهیم همه باقی مانده عمر ما را به عمر رهبری ایران اضافه کن! چون ادامه عمر ایشان بیش از هرکس دیگر برای همه ما نافع است.

تجربه مصاحبه با سید حسن نصرالله، تجربه مؤثر و ثمربخشی برای رسانه ملی بود، تا جایی که می توان آن را بالاتر از استانداردهای مرسوم شبکه های ایرانی دانست، مسیر خوبی آغاز شده است که به شرط استقامت مدیران تلویزیون در آینده تولیدات بین المللی بهتری را به حلقه تولید و نمایش خواهد رساند
Share/Save/Bookmark