توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29742
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۸
مرکل: اتحادیه اروپا می تواند در همکاری انرژی با روسیه تجدیدنظر کند
صدر اعظم آلمان روز گذشته تاکید کرد که اتحادیه اروپا دلایل قابل توجهی برای ادامه شراکت و همکاری انرژی با روسیه علی رغم بحران اوکراین دارد ولی این شرایط می تواند در صورتی که مسکو موضع خود در قبال تحولات اوکراین را حفظ کند تغییر یابد.
مرکل: اتحادیه اروپا می تواند در همکاری انرژی با روسیه تجدیدنظر کند
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خط نیوز به نقل از ایتارتاس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری پس از دیدار و گفتگو با آلکساندر استاب نخست وزیر فنلاند تصریح کرد که در میان مدت و بلندمدت شاید لازم باشد که در همکاری انرژی خود با روسیه تجدید نظر کنیم. البته هدف ما این نیست که به طور کامل از شر وابستگی به روسیه خلاص شویم چرا که همکاری انرژی هم به نفع اروپا و هم به نفع روسیه خواهد بود.

بر اساس این گزارش مرکل افزود: آلمان و فنلاند در خصوص این مساله نظر مشترکی دارند که باید فشار بر روی روسیه حفظ شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که اتحادیه اروپا تحریم های خود علیه روسیه را که به خاطر اتفاقات اوکراین وضع شده کاهش دهد.

صدر اعظم آلمان تاکید مکرد که متاسفانه تا رسیدن به کاهش تحریم ها علیه روسیه فاصله زیادی داریم.نخست وزیر فنلاند نیز تاکید کرد که این کشور در شرایطی که اوکراین با بحران روبرو است درخواستی برای عضویت در ناتو مطرح نمی کند.

در نتیجه درگیری های ماه های گذشته در شرق اوکراین بین نیروهای دولتی و استقلال طلبان طرفدار روسیه تاکنون بیش از ۳۵۰۰ نفر کشته و هزاران نفر دیگر نیز آواره شده اند. طرف های درگیر در مناقشه اوکراین ۵ سپتامبر در نشستی در شهر مینسک پایتخت بلاروس با برقراری آتش بس و اجرای قراردادی با هدف حل و فصل بحران اوکراین به توافق رسیدند.

آمریکا و اروپا تاکنون چندین دور تحریم اقتصادی و تجاری علیه روسیه اعمال کرده اند.
Share/Save/Bookmark