توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65373
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷
چشم به فتح قله ریاست جمهوری؛
جشنواره اصلاح طلبان برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری/ بانیان آرزو شدن مسکن، پراید نجومی و دلار «الان چند» به تمدید خود فکر می‌کنند
جریان سیاسی اصلاحات نه تنها به سبب مشکلات امروز کشور از مردم عذرخواهی نمی کند بلکه با نگاهی جالب و با بی اعتنایی به این مسائل به فکر حضور همه جانبه در انتخابات است.
جشنواره اصلاح طلبان برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری/ بانیان آرزو شدن مسکن، پراید نجومی و دلار «الان چند» به تمدید خود فکر می‌کنند
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: اصلاح طلبان این روزها رفتار سیاسی کاملا ضدونقیضی خصوصا در قبال افکارعمومی دارند. این جریان سیاسی نه تنها در زمینه حمایت از دولت سبب ساز وضعیت موجود کشور است بلکه راهبردی هم که دولت روحانی خصوصا در گره زدن منافع ملی کشورمان به مذاکرات با غرب پیش برد نیز یک راهبرد کاملا اصلاح طلبانه بود و اصلاح طلبان اگر دوباره با هر شخصیت و فردی مسئولیت اجرایی کشور را بیابند بازهم با همین استراتژی حرکت خواهند کرد.

بسیاری از دولتمردان نیز اصلاح طلب هستند. از معاون اول رئیس جمهور گرفته تا برخی از وزرای مهم دولت یازدهم و دوازدهم که مشکلات امروز کشور به سبب اهمال و قصور مدیریت آنهاست، اصلاح طلب هستند. بنابراین اصلاح طلبان با هر بهانه ای که بخواهند خود را از دولت روحانی جدا جلوه دهند و حتی از استیضاح وی مانند «عباس عبدی» تئوریسین این جناح سیاسی دم بزنند، بازهم نمی توانند افکارعمومی را در این خصوص قانع کنند.

اما جالب اینجاست که این جریان سیاسی نه تنها به سبب مشکلات امروز کشور از مردم عذرخواهی نمی‌کند بلکه با نگاهی جالب به فکر حضور همه جانبه در انتخابات است. از همین امروز که چندین ماه به انتخابات ریاست جمهوری 1400 باقی مانده است رسانه های این جریان از کاندیداتوری و بررسی گزینه های مختلف اصلاح طلب حرف می زنند.

اصلاح طلبان حتی از رقیب سنتی خود هم بیشتر کاندیدا دارند و اگر بشماریم بیش از انگشتان دو دست کاندیداهای مختلف اصلاح طلب مطرح می شود. جالب اینجاست که زمزمه های کاندیداتوری افرادی که در سمت های مختلف اجرایی کشور و در دولت حضور داشته اند و عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته اند، در این رسانه ها طنین انداز شده است.

در همین رابطه از «محسن هاشمی رفسنجانی»، رئیس شورای شهر اصلاح طلب پنجم گرفته تا وزیر سابق راه و شهرسازی دولت یعنی «سید عباس آخوندی» به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری یاد می شود. این درحالی است که امروز شهر تهران تحت مدیریت اصلاح طلبانی که هاشمی رئیس آن است کارنامه ضعیفی از خود به جا گذاشته است و کلانشهر تهران با مشکلات پیچیده و عدیده ای روبروست.

از سوی دیگر آخوندی که در رسانه ها به دشمن مسکن مهر معروف است در چند سالی که زمامدار وزارت راه و شهرسازی بود خصوصا در حوزه مسکن که امروز قیمت ها در آن بی داد می کند و بسیاری آرزوی خانه دار شدن را بر باد رفته توصیف می کنند، به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری سال 1400 نام برده می شود.

همچنین اصلاح طلبان با در کنار هم قرار دادن عکس «دکتر محمد مصدق» و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان از وی به عنوان یکی از کاندیداهای مطرح اصلاح طلب یاد می کنند. در چندین سالی که وی وزیر خارجه کشورمان بوده است مسائل داخلی و منافع ملی کشورمان به بحث مذاکرات و سیاست خارجی به شدت گره خورده است. اما حاصل این گره زدن منافع با مذاکرات خصوصا با غرب چیزی جز وضعیت موجود کشور خصوصا بی ثباتی و تورم شدید اقتصادی نیست!

جالب ایجاست که ظریف بعد امضای برجام که در کشورمان حاضر شد به مردم وعده داد از روز اول اجرا تمامی تحریم ها لغو شود. وی در جلسه با کارشناسان بین الملل اطمینان خاطر داد که هیچ کسی خصوصا رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی تواند از برجام عدول و خروج کند. اما آنچه امروز در حوزه سیاست خارجی و خصوصا برجام اتفاق افتاده است با سخنان ظریف زمین تا آسمان تفاوت دارد.

وی بارها گفته است که حاضر به کاندیداتوری در سال 1400نیست اما اصلاح طلبان اصرار زاید الوصفی برای کاندیداتوری ظریف دارند و باید دید در این خصوص چه اتفاقی می افتد. ظریف حواشی مختلف در دولت داشته و بارها از استعفای وی در رسانه ها صحبت شده است و اما کماکان وی در دولت روحانی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی در حال فعالیت است.

به هر جهت اصلاح طلبان بدون در نظر گرفتن آنچه راهبرد و عملکرد آنان به کشور آورده است و بدون حتی یکبار عذرخواهی از حتی طرفداران خود در قبال همه سوء مدیریت ها و مشکلاتی که در کشور بوجود آمده است به شدت دنبال حضور در انتخابات 1400 هستند.

اینکه در آینده چه اتفاقی با حضور آنان در کشور خواهد افتاد معلوم نیست اما آنچه امروز از باقی مانده سیاست و راهبردآنها در کشور مشاهده می شود، وابسته کردن منافع کشورمان به غرب است. این روزها اصلاح طلبان این مسئله را به شدت با گرایش به سمت دموکرات ها و کاندیداتوری بایدن نشان داده اند. موضوعی که به نظر می رسد ادامه وضعیت موجود است و همین روند خطر بزرگی را با توجه به وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت.
Share/Save/Bookmark