توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 31613
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۳
رکن‌آبادی در آیین گرامیداشت شهدای اقتدار فرهنگی:
رعب و وحشت دشمن نشان از اقتدار بالای جمهوری اسلامی است
سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج قله عزت و اقتدار قرار دارد، گفت: این عزت و عظمت به برکت خون شهدا و در سایه ایثار و رشادت‌های آنها به دست آمده است.
رعب و وحشت دشمن نشان از اقتدار بالای جمهوری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق کشورمان در لبنان طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهدای اقتدار فرهنگی گفت: امروز بعد از ۳۵ سال جمهوری اسلامی ایران در اوج قله اقتدار و عظمت قرار دارد. روزی همین جمهوری اسلامی موجب تشکیل هسته‌های اولیه مقاومت در منطقه و تاسیس جنبش حزب‌الله از بطن جنبش امل در پی تلا‌ش‌های خالصانه امام موسی صدر شد و معادله قدرت را در منطقه تغییر داد.

وی ادامه داد: پیروزی‌های پی در پی مقاومت در لبنان و فلسطین موجب شد رژیم صهیونیستی به فکر راه حلی برای معالجه این مشکل بزرگ باشد. در جنگ‌های بزرگ عربی اسرائیلی همیشه رژیم صهیونیستی برنده بود اما در سال ۱۹۸۲ بر اثر ایستادگی جوانان مقاومت در لبنان، اولین مرحله شکست به این رژیم تحمیل شد. پس از آن در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و جنگ اخیر ۵۱ روزه در برابر نیروهای مقاومت شکست خوردند.

رکن‌آبادی با بیان اینکه رزمندگان مقاومت با توکل بر خدا و آرزوی شهادت پا به عرصه جنگ گذاشتند و این پیروزی‌ها را رقم زدند، گفت: پس از این شکست‌ها اسرائیلی‌ها به دنبال تغییر این معادله افتادند. این بار با به کارگیری جریان‌های تکفیری که ریشه همه آنها به القاعده برمی‌گردد با عناوین مختلف اقدام به عملیات تروریستی کردند.

وی گفت: خداوند آنقدر رعب و وحشت در دل آنها ایجاد کرده که برای عملیات انتحاری انفجاری سفارت ایران در لبنان که منجر به شهادت حجت‌الاسلام انصاری شد، ۴ ماه طراحی عملیات داشتند. البته نقشه اصلی آنها عملیاتی نشد.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: این رعب و وحشتی که در دل دشمن ایجاد شده است نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در اقتدار بالایی به سر می‌برد و همه باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و نام شهدای اقتدار فرهنگی گفت: همه این عزیزان قبل از شهادت آرزوی شهادت داشتند به طوری که همه آنها قبل از شهادت وصیت خود را انجام داده بودند.

رکن‌آبادی با اشاره به اینکه به فرموده رهبر انقلاب امروز در پیچ تاریخی به سر می‌بریم، گفت: امروز در سایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سال‌ ۹۳، در ۷ مرحله پشت رژیم صهیونیستی را در لبنان، فلسطین، سوریه به خاک مالیده‌ایم و به همین دلیل می‌بینیم چگونه در مذاکرات دست و پا می‌زنند تا این مذاکرات قطع نشود. این نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است که به برکت خون شهدا به دست آمده است.
Share/Save/Bookmark