توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32324
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶
خشم عربستان از تعمیق روابط حماس با ایران
برخی منابع نزدیک به جنبش حماس از عصبانیت عربستان سعودی به دلیل نزدیکی این جنبش به ایران خبر دادند.
خشم عربستان از تعمیق روابط حماس با ایران
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، خبرگزاری «الرأی» وابسته به جنبش حماس به نقل از برخی منابع گزارش داد که تماس رسمی بین مسئولان دستگاه اطلاعات عربستان سعودی و رهبران جنبش حماس در خارج در خصوص توسعه روابط این جنبش با ایران صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، عربستان از سیاست خارجی جنبش حماس در قبال ایران ابراز خشم کرده و این جنبش را به توقف همه اشکال ارتباط با ایران دعوت و متعهد شده است که عربستان فشارهای زیادی برای رفع محاصره نوار غزه اعمال خواهد کرد به شرط آنکه حماس هر گونه ارتباط با ایران را قطع کند.

به گفته این منابع، رهبران جنبش حماس تقاضای عربستان را دریافت کرده اما هنوز به آن پاسخ نداده و گفته اند که این پیشنهاد را بررسی خواهند کرد.

این در حالی است که «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس امروز سه شنبه تاکید کرد که شرایط کنونی برای سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به تهران از هر زمان دیگری بهتر است.

مشعل نیز روز گذشته در مصاحبه با روزنامه الرساله گفت: ما و ایران روابط تاریخی طولانی مدت در رابطه با مقاومت در برابر رژیم اشغالگر داریم و سال های طولانی از جانب ایران حمایت شدیم و اگر چه برخی اختلافاتی در خصوص موضوع سوریه پیش آمد و ممکن است تاثیر اندکی نیز در این رابطه داشته باشد اما هیچگاه تا حد قطع روابط پیش نرفته است.

وی افزود: سفر اخیر هیأت حماس به ایران نیز در همین راستا و به منظور افزایش ارتباطات و تماس‌ها صورت گرفت و سفر بنده به ایران نیز در چارچوب طبیعی خود در زمان مناسب انجام خواهد شد.
Share/Save/Bookmark