توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52944
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
قیمت مسکن با «دستور» قابل کنترل نیست
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که کنترل دستوری بازار مسکن غیرممکن است و این برنامه در دولت قبل شکست خورد، راه‌حل تعادل بخش مسکن را افزایش عرضه و تغییر برخی قوانین عنوان کرد.
قیمت مسکن با «دستور» قابل کنترل نیست
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز، مصطفی قلی خسروی در خصوص مباحثی که برای کنترل دستوری بازار مسکن مطرح می‌شود، اظهار کرد:‌ دولت قبل در برهه‌ای که نرخ اجاره بها افزایش یافته بود تلاش کرد با دخالت در این بازار،‌ قیمت‌ها را کنترل کند.

وی ادامه داد: در این راستا بود که در زمان وزارت علی نیکزاد اعلام شد مالکان فقط می‌توانند 7 درصد نرخ اجاره‌بها را افزایش دهند. سال بعد نیز میزان افزایش قیمت به 9 درصد رسید. اما هیچکدام از این دستورها جواب نداد و موجران بر اساس نرخ تورم اجاره بها را افزایش دادند.

وی با تاکید بر این‌که "آزموده را آزمودن خطاست"، تصریح کرد: برای کنترل بازار مسکن (خرید و فروش و اجاره) باید عرضه را افزایش دهیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که در این مسیر نیز باید قوانین مربوطه مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: هر زمان که قیمت ملک افزایش یافته به همان اندازه نیز نرخ اجاره‌بها رشد داشته است و با دستور نمی‌توان از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش تسنیم، اخیرا یکی از مشاوران وزیر راه و شهرسازی از اجرای برنامه طولانی کردن مدت اجاره‌بهای مسکن به‌‌عنوان راهکاری برای کنترل قیمت‌ها خبر داده است. «تطویل مدت اجاره واحدهای مسکونی» یکی از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سال 92 بود که آنرا به عنوان یکی از رئوس کاری خود اعلام کرده بود.
Share/Save/Bookmark