توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30524
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴
بازی‌های پاراآسیایی- اینچئون
"سیامند رحمان" رکورد جهان را شکست و طلایی شد
مدال طلای دسته ۱۰۷+ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری بازی‌های پاراآسیایی اینچئون به وزنه‌بردار کشورمان رسید.
"سیامند رحمان" رکورد جهان را شکست و طلایی شد
به گزارش گروه ورزشی خط نیوز در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی و در آخرین روز مسابقات این رشته صبح امروز (جمعه - به وقت اینچئون) سیامند رحمان، نماینده دسته ۱۰۷+ کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد. منصور پورمیرزایی دیگر نماینده کشورمان در این دسته نیز مدال نقره را از آن خود کرد.

سیامند رحمان در این دسته در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه‌ ۲۷۲ کیلوگرمی شد و با توجه به فاصله‌اش با دیگر رقبا مدال طلایش را قطعی کرد. وی در حرکت دوم نیز با انتخاب وزنه ۲۸۷ کیلوگرمی به رکورد جهان که در اختیار خودش بود حمله کرد و با ثبت این وزنه رکود جهان را به میزان دو کیلوگرم ارتقا داد.

وی در حرکت سوم وزنه ۲۹۰ کیلوگرمی را مهار کرد و بار دیگر رکورد جهان را به میزان سه کیلوگرم ارتقا داد. با توجه به قهرمانی سیامند وی یک حرکت دیگر نیز می‌توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه ۲۹۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه برای بار سوم رکورد جهان را شکست تا قوی‌ترین مرد معلول جهان لقب بگیرد.

مدال نقره این وزن نیز به منصور پورمیرزایی رسید. پورمیرزایی در حرکات اول و دوم به ترتیب وزنه‌های ۲۴۵ و ۲۵۵ کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت سوم در مهار وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان ۲۵۵ کیلوگرمی مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی اینچئون را از آن خود کرده باشد. مدال برنز نیز به وزنه‌بردار کره‌ای با رکورد ۲۳۵ کیلوگرم رسید.

وزنه‌برداران کشورمان پیش از این موفق به کسب سه مدال طلا و سه نقره در این رقابت‌ها شده بودند. بدین ترتیب تیم ۹ نفره وزنه‌برداری جانبازان و معلولین کشورمان با کسب چهار مدال طلا و چهار نقره به کار خود در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی پایان داد.



Share/Save/Bookmark