توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55969
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
سفرنامه خوزستان
سفرنامه خوزستان
در ادامه سفرهای استانی دوشنبه ٢١وسه شنبه ٢٢آبان ٩٧ به همراه چندنفر ازمديران ستادى راهی دیار #خوزستان شدم.، استانی که یادآور #حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های ملت #ایران در دوران دفاع مقدس است. دورانی باشکوه به مثابه گنجی بی پایان برای همیشه تاریخ.

خوزستان دارای ظرفیت‌های #گردشگری فراوانی است که هر یک از آنها می‌توانند زمینه‌ساز رشد و بالندگی این استان و توسعه فعالیت‌های #اقتصادی، #فرهنگی و آموزشی باشند؛ فعالیت چهار باشگاه فوتبال و نیز وجود ورزشکاران متعدد در رشته‌های گوناگون #ورزشی که برخی از آنها به مقام‌های قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی دست یافته‌اند از جمله این پتانسیل‌ها به شمار می‌روند، الگوهایی برای نسل امروز که به دنبال دیده شدن و درخشش در عرصه‌های ملی و جهانی هستند. استان خوزستان در حوزه #موسیقی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در آستانه #چهلمین_سالگرد_پیروزی_انقلاب "سمفونی انقلاب" در #صدا و سیمای مرکز خوزستان در حال تولید است که این امر نشان دهنده غنای #موسیقایی این استان بوده و توانمندی هنرمندان خوزستانی را در عرصه تولید آثار ملی به نمایش می‌گذارد. لازم است صدا و سیمای خوزستان صدای مردم این استان بوده از طریق نقد مشفقانه به واقع گرایی برای حل مشکلات این استان بپردازد البته در این مسیر باید از تخریب و سیاه‌نمایی و نیز مچ‌گیری‌های سیاسی پرهیز شود.

در جریان سفر به خوزستان و همراه به مدیران مرکز، از مجروحان صدا و سیما در حادثه تروریستی اهواز نیز عیادت کردیم. علی رشاد و احمد اسفندیاری از کارکنان واحد فنی صدا و سیمای مرکز خوزستان هستند که در جنایت حادثه #تروریستی اهواز مجروح شده‌اند. در جریان این دیدار ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای این همکاران گرانقدر رسانه ملی در جریان روند درمان و پیگیری معالجه آنها نیز قرار گرفتیم.

حضور در جمع مدیران صدا و سیمای مرکز خوزستان از دیگر بخش‌های سفر به این استان بود. در جلسه‌ای که با مدیران این مرکز داشتم خوزستان را قطب تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای #دفاع_مقدس توصیف کردم، ظرفیتی که باید مورد توجه هنرمندان خلاق خوزستانی قرار بگیرد چرا که صدا و سیمای این مرکز همواره در جشنواره تولیدات مراکز استانی جزو استان های برتر بوده و در سطح استان نیز جذب سه دستگاه برتر شناخته می شود.

حضور اقوام گوناگون در خوزستان که تکثر فرهنگی غنی کم نظیری را به وجود آورده از دیگر از ظرفیت های این استان به شمار می رود بنابر این برنامه های شبکه استانی خوزستان نیز باید به گونه ای باشد که تمام مردم استان و #اقوام متعدد حاضر در خوزستان را شامل شود و همه آنها خود را در قاب شبکه استانی ببینند.

در این جلسه همچنین به اضافه شدن بخش بین‌المللی در #جشنواره_تولیدات_مراکزاستان‌ها از دوره بعد اشاره کردم و اینکه مرکز خوزستان با توجه به نزدیکی به کشور عراق باید تولیدات مشترکی را با این کشور داشته باشد.

جناب آقای مسلم رحیمی مدیرکل مرکز #خوزستان و نیز معاونین ایشان و سایر مدیران و کارکنان این مرکز تلاش زیادی در راستای اجرای سیاست‌های #سازمان_صداوسیما و انجام وظایف ذاتی خود داشته‌اند که از همه آنها تشکر می‌کنم.
Share/Save/Bookmark