توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63519
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳
این ورزش نشاط و شادابی بانوان را افزایش می‌دهد
این ورزش نشاط و شادابی بانوان را افزایش می‌دهد
به گفته مسئول آموزش هیات همگانی کرمانشاه ورزش ایروبیک به افزایش نشاط و شادابی بانوان کمک می‌کند.

یسنا یوسفشاهی در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه ایروبیک ورزشی است که به دو گروه رشته‌های باشدت بالا و کم‌شدت تقسیم می‌شود، اظهار کرد: پیاده روی، شنا و بالا رفتن از پله از جمله رشته‌های ایروبیک با شدت کم و دویدن، تنیس، اسکواش و ورزش هوازی همراه با موسیقی از رشته‌های با شدت بالای ایروبیک هستند.

وی تصریح کرد: از میان این رشته‌ها، ورزش هوازی همراه با موسیقی رشته‌ای است که در ایران بیشتر بین بانوان طرفدار دارد و مردان کمتر به آن وارد می‌شوند.

مسئول آموزش هیات همگانی کرمانشاه در ادامه به مزایای این رشته پرداخت و گفت: انجام ورزش هوازی همراه با موسیقی می‌تواند باعث کاهش وزن، تقویت سیستم قلب و عروق، کنترل فشار خون و کنترل قند خون بانوان شود.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که این رشته با شدت بالا و همراه با موسیقی است، سبب آزاد شدن هورمون اندروفین در بدن شده و در نتیجه نشاط و شادابی بانوان را بالا می‌برد.

یوسفشاهی ورزش هوازی همراه با موسیقی را رشته‌ای پرتحرک دانست و گفت: باتوجه به سنگینی و حجم بالای حرکات این رشته، مدت زمان مناسب برای انجام آن بین 20 تا 30 دقیقه بدون احتساب زمان گرم کردن و سرد کردن است.

وی در ادامه اعلام کرد: به بانوانی که از ناحیه گردن، کمر و زانو دچار آسیب دیدگی شده‌اند، توصیه می‌شود که از انجام این ورزش خودداری کنند، چرا آسیب دیدگی آنها را تشدید می‌کند.

مسئول آموزش هیات همگانی کرمانشاه در ادامه بااشاره به راه اندازی رشته ایروبیک در آب(ورزش هوازی همراه با موسیقی) در کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته این رشته در اکثر استخرهای کرمانشاه راه اندازی شده و بانوان استقبال خوبی از آن داشته‌اند.

وی تصریح کرد: این رشته برخلاف ورزش همراه با موسیقی که در فضای آزاد انجام می‌شود، تهدیدی برای افرادی که درد مفاصل مانند گردن، کمر و زانو دارند نیست و حتی از مفاصل آنها محافظت می‌کند.

یوسفشاهی تاکید کرد: ایروبیک در آب فشار کمتری به بدن ورزشکار وارد کرده و از سوی دیگر به چربی سوزی بیشتر هم کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark