توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47779
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲
امریکن اینتر پرایز:
ایران بازیگر هوشمند و جدی بوده و مواجهه با آن مشکل است
اندیشکده آمریکایی نوشت: راهبردهای سخت و نرم ایران هوشمندانه و عمقی‌اند و مواجهه با این کشور مشکل است.
ایران بازیگر هوشمند و جدی بوده و مواجهه با آن مشکل است
به گزارش خط نيوز و به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده «امریکن اینتر پرایز» در تحلیلی پیرامون قدرت نرم ایران نوشت: ایران رویکرد چند وجهی در قبال قدرت نرم دارد که شامل راهبردهای چند منظوره و ترکیبی از موارد مختلف برای حصول موفقیت و رسیدن به بالاترین نتیجه است.

از دیدگاه این اندیشکده، رویکرد ایران در عراق به عنوان مثال، مبتنی بر ابراز همبستگی فرقه‌ای و تبلیغ آن از طریق رسانه‌های خودی مبنی بر این است که «ما با شما» هستیم.

بر اساس این گزارش، ایران در کشورهای ضعیف‌تر نیز با بهره گیری از الگوی حزب‌الله جوری اقدام می‌نماید که رقبا متوجه شوند بدون عوامل نیابتی ایران، هیچ گامی نمی‌تواند بردارند.

در بخش دیگر این مطلب آمده است: در مناطقی که در آن پیش زمینه‌ای از فرهنگ اسلامی-ایرانی موجود نیست، مقام‌های ایران با استفاده از رسانه و سرمایه گذاری در مسیر موفقیت گام بر می‌دارند. جمهوری اسلامی ایران با اختصاص سرمایه به دست تصمیم گیرندگان از یک سو و رویکرد رسانه‌ای فراگیر راهبردهای خرد و کلان را به طور موثری ترکیب می‌کند و بدین وسیله دسترسی خود را اغلب در قیاس با رقبا جامع تر می‌نماید. رویکردی که مقدم بر اشتیاق ایرانی‌ها در استفاده از قدرت سخت قرار دارد.

این اندیشکده می‌نویسد:جمهوری اسلامی ایران بازیگر هوشمند و مهمی است و هرگونه دستکم گرفتن آن به معنای امتیاز دادن به جدال در نفوذی است که بر اساس باورهای این کشور هم دستوری الهی بوده و هم در آن سود و زیان وجود دارد.

در خاتمه این مطلب آمده است: تنها مواجهه با قدرت سخت ایران کافی نیست،بلکه راهبردهای نرم جمهوری اسلامی هوشمندانه و عمقی هستند و متاسفانه اغلب بدون پاسخ باقی مانده‌اند.
Share/Save/Bookmark