۲
توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 26295
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۳
خواب های آقای هاشمی؛
خواب های آقای هاشمی؛
خواب، فرآیند پیچیده ای است که ابعاد گوناگون آن دانشمندان را در حیرتی عمیق فرو برده است و اغلب زوایای پنهان و پیدای آن توسط متفکرین مادی گرا، کشف نگردیده است،  آنگونه که برخی از اندیشمندان مسلمان خواب را حجتی محکم علیه اندیشه های ماتریالیستی مطرح کرده و می کنند.

از نظر تاریخی براساس برخی روایات در زمان یکی از پیامبران، خداوند « خواب دیدن » را به انسان ها عطا فرمود تا ذهن آنها بهتر با مفهوم غیب آشنایی بیابد.

در متن قرآن کریم و احادیث رسیده از معصومین بسیاری از نکات در خصوص این پدیده ی محیر العقول وجود دارد، تا جایی که پیامبر اسلام(ص) خواب را یکی از هفتاد جزء پیامبری دانسته اند.

اما مسئله ای که همواره و پابه پای « خواب دیدن » در طول قرون همراه آن بوده است، تعبیر و تاویل خواب می باشد.

براساس متون دینی اسلام از قدیم الایام، علم تعبیر خواب را خداوند به اولیایش عطا فرموده که از مهمترین معبرین می توان به ائمه ی معصومین، حضرت یوسف و ابن سیرین اشاره کرد.

داستان هایی نیز که از تعبیر خوابها نقل شده است به غایت عجیب و برای اذهان عموم جامعه نامانوس بوده است.

اما این مسئله در کنار تمام جذابیتش توسط عده ای مورد سوء استفاده قرار گرفته است که از بنی امیه و خلفای جور تا به امروز و مدعیان دروغین عرفان و دین و سیاست از آن در عرصه های مختلف از خانواده تا مسائل مهم اجتماعی به آنها استناد کرده و آن را نردبانی برای صعود خود و رسیدن به مطامعشان قرار داده اند.

فلذا شیادانی که در لباس های مختلف در این حوزه ورود کرده اند، موجب می شود انسان در مواجهه با خواب و خواب دیدن ها با دقت و تامل فوق العاده زیادی عمل کند.

مسئله آنقدر حساس است که حتی علمای علم اخلاق یکی از حیله های شیطان برای گمراهی انسانهایی که می خواهند در مسیر عبودیت حرکت کنند را خواب هایی که تلقی شیطان است، ذکر می کنند.

هر چند که بر مبنای آیات قرآن در خصوص مخلصین ،به فتح لام، شیطان توانی برای دستبردهایی چنین ندارد، اما مبتدیان با خطر بزرگی در مسیر تکامل مواجهند که همواره تذکر آن توسط بزرگان داده شده است.

از طرفی براساس نظر فقهای عظام، خواب هیچگونه حجیت شرعی ندارد. یعنی اگر کسی خوابی دید و به مسائل پنهان و آشکار آن عمل نکرد، مرتکب گناهی نشده است. هر چند خوابها، حتی آنها که برای سطوح پایین القائات شیطانی است ، می تواند با راهنمایی پیشگامان اخلاق و عرفان راهی برای رشد انسان شود، اما از نظر شرعی همان قاعده ی فقهی جاری و ساری است.

این مقدمه ی مطول از آن رو بود که در عرصه ی سیاسی کشور، از سالهای دور شاهد بیان خوابهایی هستیم که گاه از سوی بزرگان اخلاق و عرفان و سیاست بیان شده و گاه از سوی شیادان جویای نام و نان و قدرت.

در این بین، تشخیص سره از ناسره کاری بس دشوار برای عامه ی مردم است که با دلهای پاک خویش، تحت تاثیر اینگونه مسائل قرار می گیرند.

بنابراین با توجه به وجود علقه های دینی در بین مردم، احتمال سوء استفاده از این خصلت توسط عناصر مغرض بسی فراوان است.

یکی از افرادی که در خصوص خواب دیدن در سالهای اخیر، بسیار نامش بر سر زبان ها افتاده است، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

آقای هاشمی از چند سال پیش و از اوایل دوران فترت سیاسی خویش با نقل خوابهایی که از ارتباط خود با امام راجل حکایت داشته است، سعی وافری در القای پاسخهایی به مسائل روز جامعه دارد که در حال حاضر به یکی از پرچالش ترین مسائل سیاسی کشور تبدیل شده است.

معمولا خوابهای مطروحه از ایشان به گونه ای بوده است که در اغلب موارد دقیقا مطابق مشی سیاسی و اندیشه هایشان بوده و در تضاد با آنچه می اندیشند و می گویند نبوده و نیست.

به طور مثال آقای هاشمی در چند سال گذشته مکررا آشکار و پنهان از لزوم ارتباط با آمریکا سخن رانده است، اما حتی یک بار هم نشده که خوابی از امام راحل ببینند که در مورد این قضیه مخالف نظر جاری آقای هاشمی باشد.

یا مثلا آقای هاشمی در خصوص اندیشه های اقتصادی متمایل به لیبرالبسم نظر ملایمی دارد ولی یک بار هم نشده که علیه این موضوع خوابی از امام راحل ببینند.

یا در فتنه ی 88 هیچ کس به خاطر ندارد که آقای هاشمی از امام راحل خاطره ای علیه آشوب گران و فتنه گران نقل کرده باشد.

یا در خصوص اتهامات بیش از حد احصای فرزندانش که برخی نیز محکوم شده اند و جرایم مشخصی داشته اند، تاکنون رویه ی آقای هاشمی تعریف یک بار خواب دیدن امام در این مورد نبوده و نیست.

باید با آقای هاشمی صریح چند نکته را مطرح کرد:
1- خواب هیچ حجیتی ندارد. براساس نظر علمای علم اخلاق و عرفان، گاه نفس و اندیشه های انسان با تسویل شیطان خود را به شکلی مثبت نشان می دهد و انسان گمان می کند که خوابی در تایید عملکرد غلطش دیده است. این یک مسئله ی بسیار حیاتی است که باید به آن به شدت دقت کرد.
2- به فرض که خوابی صحیح بود و به قول معروف صادقه بود، آیا بیان آن در ملا عمومی به صلاح است یا خیر؟ این نکته نیز از جمله ی نکات بسیار مهم در مورد تعبیر خواب است که تنها با تایید علمای اخلاق می توان علنی آن را مطرح کرد.
3- با توجه به اینکه عمده ی خوابهای آقای هاشمی به گونه ای است که با اندیشه های صریح امام راحل دارای زاویه است و از سویی آنها به امام راحل نسبت داده می شود، باید پرسید که چگونه جمع بین این نقطه متضاد قابل جمع است؟
4- از آقای هاشمی باید پرسید که به فرض صحیح بودن خوابهای تعریفیتان تا به امروز، آیا تمام خوابهایتان را در این مدت بیان فرموده اید؟ یعنی امکان دارد امام راحل که شما خود را به حضرتشان نزدیکتر از هر کسی می دانید، در خوابی دیگر تذکری در خصوص آقازاده ها و صبیه ها که در مواردی جرایمشان از روز روشنتر است،فرموده باشند و شما احیانا به دلیل فراموشی یا مناسب نبودن موقعیت مطرح نکرده باشید؟
5- از آقای هاشمی باید پرسید اگر فرد یا افرادی خوابی در تضاد با آنچه ایشان نقل می فرمایند با همان خصوصیات دید، تکلیف چه می شود؟
6- از آقای هاشمی باید پرسید اگر هر کسی در جامعه براساس روال جاری آقای هاشمی، بخواهد براساس خوابهایش عمل کند، مسئولیت آن را برعهده می گیرند؟
7- از آقای هاشمی باید پرسید وقتی اصول مشخص و روشن اسلام در خصوص برخی مسائل مثل استکبارستیزی، ساده زیستی مسئولان، ولایت پذیری و ... وجود دارد، تعریف خوابهایی که این اصول را زیر سوال می برد، چه محلی از اعراب دارد؟

و بالاخره از ایشان باید این سوال مهم را پرسید که در هشت سال گذشته، شما بیش از هر شخصیت دیگری در خصوص رواج خرافات در جامعه و سوء استفاده از اعتقادات مردم در عرصه های مختلف به خصوص سیاست تذکر داده و انتقاد کرده اید، به نظر شما اینگونه ارتباط دادن خوابهایتان با تصمیم گیریها و موضع گیریها در مورد مسائل روز در تضاد با شعارهای به زعم شما و دوستانتان،دلسوزانه ی آن روزها نیست؟
Share/Save/Bookmark
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۱۰:۴۲:۲۱
وای که چقدر این هاشمی دشمن کشه خدایش نگهبان (1311)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۹:۴۹:۴۰
شناسنه انقلاب نباید خدشه دار شه خط نیوز باید از پاسخگویی در محضر حق بیم داشته باشه نه اینکه هر چه به زبانش بیاد بگه آخه دشمنی هم حدی داره شما هر چه بدی بگین هاشمی عزیزتر میشه خود دانید از ما گفتن بود. (1333)