توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28725
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲
تمجید سخنگوی حوثی‌ها از مواضع مسکو
سخنگوی جنبش حوثی‌های یمن ضمن تمجید از مواضع مسکو درباره تحولات یمن اعلام کرد که رهایی مواضع بین‌المللی از هژمونی آمریکا گام مهمی برای تحقق مطالبات ملت‌ها است.

به گزارش خط نیوز ، به نقل از پایگاه خبری «المؤتمر‌ نت» یمن، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید اوضاع یمن از همه احزاب سیاسی یمنی خواستار اتخاذ مواضع واحد برای خروج از بحران کنونی این کشور شد.

در این بیانیه آمده است که برای حل بحران یمن باید به دنبال راه‌حلی بود که همه جریان‎های سیاسی را راضی کند به گونه‌ای که به نفع منافع ملی کشور باشد. مسکو همچنین از احزاب سیاسی یمن خواست تا با توجه به کندی روند اصلاحات در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی، اوضاع بد اجتماعی و اقتصادی این کشور را مورد مطالعه قرار دهند.

از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن از مواضع وزارت خارجه روسیه درباره اوضاع یمن و توصیف آن تمجید کرد. وی همچنین اعلام کرد که رهایی مواضع بین المللی از هژمونی آمریکا گام مهمی برای تحقق مطالبات ملت‌ها و در راس آن ملت فلسطین است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن وابسته به جنبش الحوثی، گفت: ملت‌های عربی و اسلامی به مواضع بین المللی که مطالبات ملی آنها را پاسخ دهد، احترام می‌گذارد. مردم یمن از دو هفته گذشته اعتراضات مسالمت آمیز خود به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور را آغاز کردند و در آن بر ادامه تظاهرات ضد دولتی تا تحقق خواسته‌های تاکید کردند. 

Share/Save/Bookmark