توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37338
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
هدف آیت الله از سفر به مشهد
صادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت:هدف سفر آیت‌ا… هاشمی به خراسان رضوی دیدار با برخی از علما در مشهد است که همواره روابط خوبی با آقای هاشمی دارند. آقای هاشمی در این دیدارها در مورد مسائل روز کشور رایزنی و تبادل نظر می‌کنند.
به گزارش خط نیوز به نقل از میدان۷۲ آیت‌ا… عزم بسیار جدی و راسخی برای شرکت در انتخابات خبرگان دارند و این مساله یک گام اساسی در بررسی رفتارهای ایشان در چند ماه آینده تلقی می‌شود، بنابراین می‌توان گفت تاحدودی سفر ایشان به خراسان رضوی و زیارت آستان مقدس رضوی جنبه‌های انتخاباتی نیز دارد.

آیت‌ا… اصرار دارند که علمای بزرگ مشهد در انتخابات حضور جدی داشته باشند تا همراه با جریان معتدل و میانه‌رو به مجلس خبرگان راه یابند تا با ورود اعتدالیون به انتخابات، مجلس دست تندروها نیفتد. آقای هاشمی نگرانی‌هایی جدی در مورد آینده دارند و می‌کوشد تا مسائل را به سمت مصالح و منافع ملی کشور سوق دهد.

آقای هاشمی بر این عقیده است در شرایط فعلی جریان تندرو مهمترین تهدید و خطر برای کشور است. اگر جریان تندرو در مجلس یا قوه مجریه حضور پیدا کند همچنان که در گذشته حضور پیدا کرده بود شرایط نامساعدی برای اداره کشور به وجود خواهد آمد. درستی نگاه آیت‌ا… هاشمی امروز در قوه مجریه مشاهده می‌شود.

اگر به راستی خط اعتدال، میانه‌روی، اعتدال و واقع‌گرایی در قوه مجریه حاکم نشده بود احتمال حصول توافق وین بسیار کم بود. توافقی که نگاه دنیا را به ایران تغییر داده و افق‌های جدیدی را به روی کشور گشوده و برای جمهوری اسلامی در منطقه و عرصه بین المللی آثار و پیامدهای بلند مدت اقتصادی مثبتی را در سا‌ل‌های آینده به وجود خواهد آورد.

لذا رویکرد آیت‌ا… هاشمی به مذاکرات هسته‌ای و ادامه این رویکرد توسط دولت تدبیر و امید بهبود مصالح و منافع کشور را در بر داشت و یقینا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در انتخابات مجلس خبرگان تفکر و نگاه اعتدالی، واقع‌بینی و واقع‌گرایی می‌تواند حضور داشته باشد و از منافع ملی حمایت و دفاع کند.

بر این اساس یکی از اهداف سفر آقای هاشمی به خراسان رضوی و دیدار با نخبگان فکری و رایزنی با علما برای تقویت جبهه معتدل و میانه رو و به کارگیری آنها در انتخابات پیش روست. تصور می‌رود که اصلی‌ترین انگیزه آیت‌ا… هاشمی پس از مسائل مذهبی یعنی زیارت ثامن الائمه، دیدار با یاران قدیمی و همفکر خود و گفت‌وگو در مورد مسائل انتخابات است.
Share/Save/Bookmark