توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51918
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶
تفسیر رئیسی از فروش قدس شریف در معامله آمریکا و اسرائیل با سعودی:
کسانی که فلسطین را برای تاسیس آل‌سعود فروختند، امروز با فروش قدس به دنبال تثبیت آل سلمان هستند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئله امروز جریان صهیونیستی و کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، از بین بردن حقوق همه انسان‌ها و کسانی است که معتقد به خدا هستند.
کسانی که فلسطین را برای تاسیس آل‌سعود فروختند، امروز با فروش قدس به دنبال تثبیت آل سلمان هستند
به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه 598، حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم این اجلاسیه افزود: مسیحی، مسلمان، یهودی و همه کسانی که حق خواه و عدالت خواه هستند، موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف را به عنوان مهمترین دغدغه خود دارند.


وی گفت: امروز برای اینکه بدانیم چه کسی و چه جریانی در عالم عدالت خواه است باید ببینیم چه جریانی از فلسطین و قدس شریف حمایت می‎‌کند.

تولیت آساتان قدس رضوی افزود: تفاوت این نشست با 5 نشست گذشته این کنفرانس، برگزاری آن در مشهد مقدس و در سایه حضرت رضا (ع) است.

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: تمدن رضوی که به نام حضرت رضا (ع) در این منطقه رقم خورد، مدنیتی است که جلوه‌ها و ابعاد مختلفی داشته و دارد.

وی گفت:حق خواهی، عدالت خواهی، توجه به توحید و یکتا پرستی موضوعی بود که پیامبر اکرم و تمام جانشیانان ایشان بر آن تاکید داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:حضرت رضا (ع) با سخن گفتن با همه صاحبان مذاهب و مکاتب، اعتلافی به وجود آوردند که تشکیلش در آن زمان بی‌بدیل بود.

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: بنیاگذار گفتمان بین ادیان حضرت رضا (ع) بودند و در واقع آنچه امام رضا (ع) در گفتگوی بین مذاهب و ادیان توحیدی به وجود آوردند، جلوه متحدی از یکتا پرستان و حق خواهان و عدالت خواهان بود.

وی با بیان اینکه امروز ما با الهام از تمدن رضوی باید اعتلافی را بر ضد الحاد نوین رقم بزنیم افزود: جریان الحادی و سرمایه داری امروز به دنبال از بین بردن همه حقوق انسان‌ها از جمله آزادی و عدالت و به دنبال اشغال و ضایع کردن حقوق ملت‌هاست.

دستیابی به آرمان فلسطین را نزدیک می‌بینیم

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دستیابی به آرمان فلسطین را نزدیک می‌بینیم گفت: معتقد به جنگ افروزی نیستیم، اما با تمام وجود در مقابل جنگ افروزان خواهیم ایستاد، این آرمان همه ملت ایران است.

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: موضوع اشغال فلسطین و قدس شریف همواره موضوع اول جهان اسلام است و طرفداری از مردم مظلوم فلسطین جزو اصول اساسی جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: دستیابی به آرمان فلسطین را هم اجرا شدنی می‌دانیم و هم بسیار نزدیک می‌بینیم.

امام رضا (ع) بنیانگذار گفت‌وگوی میان تمدن‌ها بود

نادر طالب‌زاده دبیر ششمین کنفرانس افق نودرابتدای این مراسم گفت: : سه روز از یک کنفرانس را گذراندیم و خوشحالم بستری فراهم شد که متفکران بزرگی در مشهد دور یکدیگر جمع شوند و باید از این بابت از تولیت آستان قدس رضوی نیز تشکر کنیم و در واقع ما در این همایش، مهمان ایشان بودیم.

وی گفت: آقای برت به نکته مهمی یعنی اهمیت مشهد اشاره کردند، امام رضا (ع) بنیانگذار گفت‌وگوی میان تمدن‌ها بود؛ نکته بسیار مهمی که در رابطه با این کنفرانس وجود داشت این بود که در گروه فعلی افرادی که حاضر هستند، اسناد مهمی را در اختیار همکاران خود قرار دادند و افرادی هستند که قربانی ظلم شده‌اند.

دبیر ششمین کنفرانس افق نو افزود: باید تشکر بسیار زیاد خود را اعلام کنم و اینکه ما به سمت افق‌های جدیدی حرکت خواهیم کرد و زمینه همفکری و همدلی‌های جدید را ایجاد خواهیم کرد.

آزادی فلسطین سمبل آزادی تمام جهان خواهد بود

دکتر کوین بَرِت، استاد سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانسین هم درادامه این مراسم گفت: آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس، نهایت خوش خدمتی را برای اسرائیل انجام داد.

وی افزود:نسل کشی محصول جهان تک قطبی است و آزادی فلسطین سمبل آزادی تمام جهان خواهد بود.

وی گفت: میهمانان این کنفرانس از قومیت‌ها و کشور‌های مختلف و با زبان‌های گوناگون اینجا جمع شده اند که همگی بر دو موضوع متفق هستند؛ اول حرکت به سمت جهان چند قطبی و دوم آزادی فلسطین، این دو اصل از هم جدا نمی‌شوند

استاد سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانسین با بیان اینکه برایم جالب است که در مشهد و این سرزمین بستری برای گفتگو در این باره ایجاد شده است افزود: نقل معروفی است که حضرت مهدی و در رکاب ایشان حضرت مسیح، از سرزمین خراسان ظهور خواهند کرد و این تضمین بخش این موضوع است که آزادی قدس از خراسان آغاز می‌شود.

در پایان این مراسم از میهمانان خارجی ششمین کنفرانس بین المللی افق نو با حضور تولیت آستان قدس رضوی قدردانی شد.
Share/Save/Bookmark