توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 42648
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
33 سال پیش در چنین روزی
حادثه ای که همه گریستند اما انقلاب لبخند زد
آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: در حادثه هفتم تیر مردم گریستند،امام گریست،خانواده هاگریستند؛ایران یکپارچه گریست اما انقلاب لبخند زد این اشک ها مثل بارانی شد و غبار فتنه را فرونشاند.
حادثه ای که همه گریستند اما انقلاب لبخند زد
رخدادهای 8 تیر 62

چکیده

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در میهمانی افطار نمایندگان مجلس شورای اسلامی: حادثه هفتم تیر عواطف و احساسات مردم را با بصیرت آنها پیوند زد.


آیت الله هاشمی رفسنجای رئیس مجلس شورای اسلامی : راهی را که انتخاب کرده ایم ادامه خواهیم داد و مطمئنیم که دست خداوند پشت این انقلاب عظیم است.


وزیر امور خارجه:ابعاد جنایت صدامیان آنقدر گسترده بود که هیئت سازمان ملل نمی توانست از آن چشم پوشی کند.


صدام: ما برای حفظ مناطقی که برای غرب از نظر استراتژِکی و اقتصادی حیاتی هستند می جنگیم.


انقلابیون مسلمان لبنانی مقر فرماندهی ارتش اسرائیل را در صور منفجر کردند.


آیت الله خامنه ای: در حادثه هفتم تیر همه گریستند اما انقلاب لبخند زد

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور عصر دیروز در مراسم افطاری که در مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت 72 تن از یاران باوفای امام امت ترتیب یافته بود سخنانی ایراد کرد.

رئیس جمهور در این ضیافت افطاری که نمایندگان مجلس ،اعضای هیئت دولت و رئیس دیوان عالی کشور حضور داشتند گفت: مسئله هفتم تیر یقیا یکی از مسائل مهم انقلاب ماست و یکی از حوادثی است که باید بوسیله تحلیگران از جوانب مختلفی تحلیل شود.

رئیس جمهور ادامه داد: بعد از این حادثه من یادم نمی رود در بیمارستان در روز سوم حادثه بود که شهید باهنر بالای سر من آمد بدون اینکه من بدانم در خارج چه پیش آمده ایشان گفتند نمی دانی در بیرون چه خبر است و نمی دانی که ملت چه می کنند و اوضاع چگونه است و انقلاب سوم پدید آمده است؛ من اول از شهید باهنر انقلاب سوم را شنیدم.

رئیس جمهور ادامه داد: در جامعه ما خواهران و برادران، قبل از حادثه هفتم تیر هیچ پدیده ای روشنتر و نمایانتر از اختلاف وجود نداشت بنده وقتی از جبهه های جنگ راهی تهران می شدم دلم میگرفت و ومیدانستم که باید وارد جوی از اختلاف شوم بعد خدا لعنت کند آن دست های فتنه انگیز و تفرقه افکن را که آمدند و اختلاف را با خودشان آنجا هم آوردند.البته از زمانی که امام حکم عزل آن روسیاه فراری را صادر کردند یک ضربتی بر دست های فتنه انگیز وارد آمد اما نه به طور کامل

آیت الله خامنه ای ادامه داد: اما حادثه هفتم تیر کار خودش را کرد. ضربه هفتم تیر آنچنان ضربه عجیبی بود که که ناگهان عواطف و احساسات مردم را همراه با بصیرت آنها جوشاند که من تشبیه می کنم این حادثه را با حادثه شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی که در آن روز نیز ملت ایران امام را شناختند. در حادثه هفتم تیر مردم گریستند،امام گریست،خانواده هاگریستند؛ایران یکپارچه گریست اما انقلاب لبخند زد.این اشک ها مثل بارانی شد و غبار فتنه را فرونشاند.(1)

آیت الله هاشمی: کارگردان حادثه هفتم تیر استکبار جهانی بود

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی به تشریح چگونگی فاجعه هفتم تیر پرداخت و گفت: امروز که دو سال از آن فاجعه عظیم می‌گذرد و بخشی از آثار و ابعادش روشن شده چیزهائی به ذهن انسان می‌آید که شواهدی هم آنها را تأیید می‌کند که استکبار جهانی و مجموعه ضد انقلاب داخلی طرحی برای نابودی جمهوری اسلامی ریخته بودند که خیال می‌کردند که آن ضربه برای آن هدفشان یا کافی است و یا راه را آنچنان هموار می‌کند که دیگر دنبال آن خیلی زحمت ندارند.

وی ادامه داد تحقیقاً طراحان انفجار آن سالن در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی می‌دانستند که چه بر سر انسان‌هائی که زیر آن سقف نشسته بودند می‌آید چون یقیناً قدرت تخریبی بمب و قدرت مقاومت ساختمان محاسبه شده بود شهید دکتر باهنر می‌گفت من حرارتش را آنطرف حیاط با همه وجودم احساس کردم و دوستان ما که از زیر آوار بیرون آمدند و بخشی از آن حالات را گفتند آدم می‌فهمید که قساوت این توطئه‌گران چقدر بوده.

رئیس مجلس ادامه داد هدف اینها یقیناً آن موقع انهدام 3 قوه جمهوری اسلامی بود برای اینکه می‌دانستند بیش از 40 نفر و گاهی 50 نفر نماینده آنجا شرکت می‌کنند می‌دانستند گاهی نصف کابینه و بیشتر از نصف کابینه آنجا هستند و کابینه هم آن روز ناقص بود و با سقوط از نصف کابینه، کابینه غیر رسمی می‌شد و شورای عالی قضائی اکثراً آنجا بودند و دیگر هم چیزی باقی نمی‌ماند برای اداره کشور. نهاد ریاست جمهوری هم که اعضاء شورایش آنجا بودند.

وی ادامه داد: توطئه از هر جهت حساب شده بود و حوادث بعدی نشان می‌دهند که استکبار جهانی یا مطلع بود از توطئه و یا بشدت تأیید می‌کند بعد توطئه را. اگر کمی انسان با جرأت بتواند قضاوت بکند باید بگوید کارگردان هم بوده. چند روز بعدش حادثه فرار بنی‌صدر و رجوی پیش می‌آید و چیز عجیبی که شواهد حالا تأیید می‌کند عبور هواپیمای سرقت شده از فضای چند کشور به ظاهر مستقل که شما می‌دانید عبور دادن هواپیما آن هم نظامی کاری است که یک دولت هم به آسانی نمی‌تواند انجام بدهد چگونه سفارتخانه‌های بزرگ کشورهای بزرگ دنیا خودشان را با یک جریان تروریستی آن جوری آلوده کرده‌اند؟ چطور دولت ترکیه چطور دولت بلغارستان چطور یونان چطور کشورهای دیگر چطور بعد از همه فرانسه با نهایت پرروئی، کشوری که مدعی آزادیخواهی و لیبرالی است کشوری که خودش را پرچمدار انقلاب انسانی دنیا در تاریخ می‌خواهد معرفی بکند حاضر می‌شود که توطئه‌گران چنین فاجعه‌ای را آن طوری در پادگان نظامی خودش بپذیرد و آن‌جوری رفتار بکند.(2)

میر حسین موسوی: استادان متعهد باید منزلت واقعی خود را پیدا بکنند

عصر دیروز هیئت دبیران جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران به اتفاق تعدادی از اعضا به حضور مهندس موسوی نخست ویز رسیدند و گزارشی از جریان کار این جامعه و دانشگاه ها را به اطلاع ایشان رسانیدند و در مورد مدیریت دانشگاه ها مذاکر کردند.

در این ملاقات نخست وزیر ضمن اشاره به منزلت والای استاد در جامعه اسلامی تاکید کرد: استادان متعهد باید در جامعه ما منزلت واقعی خود را پیدا بکنند و دانشجویان باید سعی کنند در کنار استادان به مقابله با تنگناهای کشور برخیزند. نخست وزیر تاکید کرد: دانشجویان باید به مسائل عمومی و اساسی کشور بیاندیشند و در محتوا و مضمون حرکت دانشگاه ها را تقویت نمایند.(3)

دکتر ولایتی: گزارش سازمان ملل حقاینت ایران را به جهان نشان داد

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه در ارتباط با انتشار گزارش هیئت اعزامی سازمان ملل گفت: گزارش هیئت اعزامی سازمان ملل از این جهت که به روشن شدن افکار عمومی جهان و حقانیت چهره جمهوری اسلامی کمک می کند مفید است.

وی که به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه هفت تیر و اولین سالگرد شهادت سومین شهید محراب آیت الله قدوسی به یزد سفر کرده بود در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هیئت اعزامی سازمان ملل هم از ایران بازدید کردند و هم از عراق و ملاحظه کردند که علی رغم ادعای عراق آن چیزی که در عراق صدمه دیده هدفهای نظامی است و ما هدفهای غیر نظامی را همانطور که گفته بودیم به هیچ وجه مورد حمله قرار نمی دهیم ولی از طرف عراق تعداد زیادی از شهرها و بخش ها و روستاهای ما را با خاک یکسان کرده بود و این واقعیت را کسی نمی توانست چشمش را بر روی آن ببندد(4)

تهران در سالگرد فاجعه هفت تیر غرق ماتم بود

تهران در سالگرد فاجعه هفتم تیر روزی که دست نفاق عزیزترین یاران امام و راست قامت پرافتخار انقلاب اسلامی دکتر بهشتی را به خاک و خون کشید یکپارچه عزا بود.

در هر کوی و برزن و در هر محله و در کلیه سازمان ها ادارات و ارگان ها مراسمی در تجلیل از شهدای این فاجعه خونین و تجدید عهد با راه سرخشان برپا شد و سخنرانان به تصیل به تجزیه و تحلیل این روز و پی آمدهای آن در نظام جمهوری اسلامی پرداختند.(5)

کشف 500 کیلو هروئین در طبس

با تلاش پیگیر برادران سپاه انقلاب اسلامی منطقه 4 در یک درگیری مسلحانه با اعضای یک باند قاچاق بین المللی مواد مخدر در صحرای طبس 500 کیلو هروئین و تعداد قابل توجهی فشنگ کشف شد و در این درگیری 3 تن از قاچاقچیان مجروح شدند.(6)

صدام:ما را تشویق به جنگ با ایران کردند

صدام حسین رهبر جنایتکار حزب شیطانی بعث عراق اعتراف کرد که ماموریت حمله به به جمهوری اسلامی ایران به او واگذار شده بود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از رم عین جملات صدام که در شماره دیروز روزنامه ایتالیایی«کریره دلاسرا» چاپ شده چنین آمده است: عراق قربانی یک توطئه شده است. بسیاری ما را تشویق به جنگ با ایران کردند. ما نه تنها برای حفاظت کشورهای خاورمیانه بلکه برای حفظ مناطقی که برای غرب از نظر استراتژیکی و اقتصادی حیاتی هستند نیز می جنگیم. صدام در ادامه می گوید بعد از پایان جنگ عراق کشورهایی که به او کمک کرده اند را فراموش نمی کند. خبرنگار روزنامه ایتالیایی در پایان گزارش خود می نویسد عراق در مدت 33 ماه جنگ 50 هزار کشته و 50 هزار زندانی و 200 هزار زخمی داشته است او الان در بدترین شرایط مالی به سر می برد و نزدیکترین دوستان او نیز شاه حسین و شاه فهد هستند.(7)

انهدام مقر فرماندهی رژیم صهیونیستی در صور

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در ادامه عملیات موفقیت آمیز رزمندگان مسلمان لبنانی علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی دوشنبه شب انقلابیون مسلمان لبنانی با انفجار یک بمب در چند متری ساختمان مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شهر اشغالی صور ضمن به هلاکت رساندن چند تن از نظامیان صهیونیست خسارات فراوانی به این مقر وارد کردند .از سوی دیگر انقلابیون لبنانی روز گذشته به یک گشتی نیروهای اشغالگر در نزدیکی اردوگاه فلسطینی عین حوه در اطراف شهر اشغالی صیدا توسط موشک های ارپی چی و آتش سلاح های خودکار حمله کردند و تعدادی از صهیونیست ها را به هلاکت رساندند.(8)

منابع:

1- کیهان، 8 تیر ص2

2- جمهوری اسلامی،8 تیر، ص8 و ص12

3- کیهان،8 تیر، ص 2

4- اطلاعات،8 تیر، ص2

5- اطلاعات،8 تیر، ص 3

6- کیهان،8 تیر، ص 2

7- اطلاعات،8 تیر، ص 24

8- کیهان،8 تیر، ص 20
Share/Save/Bookmark