توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62718
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶
ساخت شهرک صنعتی پوشاک به تعویق افتاد
ساخت شهرک صنعتی پوشاک به تعویق افتاد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از آغاز عملیات اجرایی تاسیس شهرک صنعتی پوشاک در نیمه دوم امسال خبر داد و علت به تعویق افتادن افتتاح این پروژه را بروز ناهماهنگی‌هایی در صدور مجوز نهایی آن ابراز کرد.

صابر پرنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در زمینه تغییر کاربری شهرک صنعتی پوشاک مشکلاتی ایجاد شده است،‌ گفت: به بیان دیگر در صدور مجوز نهایی این شهرک صنعتی ناهماهنگی‌هایی وجود داشت که این موضوع در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز این پروژه در مرحله نهایی است،‌ افزود: کمیسیون تبصره ماده یک در سازمان جهاد کشاورزی باید مجوز تغییر کاربری برای تاسیس شهرک صنعتی پوشاک را صادر کند تا شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بتواند اعتبار تامین شده را در این بخش هزینه کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران همچنین در پاسخ به اینکه شهرک صنعتی پوشاک چه زمانی افتتاح می‌شود، اظهار کرد که از فردای روزی که مجوز شهرک صنعتی پوشاک صادر شود، آمادگی شروع پروژه تاسیس شهرک صنعتی پوشاک از سوی این سازمان وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول، محل تامین اعتبار تاسیس شهرک صنعتی پوشاک مشخص شده و این پروژه از لحاظ تامین مالی مشکلی ندارد.

به گزارش ایسنا،‌ معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اوایل سال گذشته اعلام کرده بود که بهره‌برداری از شهرک تخصصی پوشاک تا پایان تابستان سال ۱۳۹۷ کلید می‌خورد و بهره‌برداری کامل از ۲۰۶ هکتار مساحت مربوط به این شهرک تخصصی، تا پایان سال ۱۳۹۸ طول می‌کشد.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی این پروژه را انجام داد و پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفت تا بتوان با گردآوری مجموعه‌ای از واحدهای مختلف صنعت پوشاک، شهرک صنعتی آن را در محلی به موقعیت جغرافیایی روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رساند. شهرک تخصصی پوشاک اولین شهرکی است که بر اساس نیاز داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره تولید پوشاک از تأمین مواد اولیه، مد، طراحی و… را شامل می‌شود.

فروردین ماه امسال نیز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام کرده بود که در شش ماهه نخست امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود، اما زمان دقیق افتتاح این پروژه مشخص نیست.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark