۱
توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 13091
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
اشاره وزیر اطلاعات به چه کسانی بود؟
وزیر اطلاعات در اختتامیه نهمین همایش سراسری مسئولان هیات رزمندگان کشور، به بیان راهکارهای غرب و ضد انقلاب برای انتخابات پیش رو پرداخت و پرده از سناریوهای آنان برداشت.
اشاره وزیر اطلاعات به چه کسانی بود؟
وزیر اطلاعات در اختتامیه نهمین همایش سراسری مسئولان هیات رزمندگان کشور، به بیان راهکارهای غرب و ضد انقلاب برای انتخابات پیش رو پرداخت و پرده از سناریوهای آنان برداشت.

حجت الاسلام حیدر مصلحی اما در بخشی از سخنان خود به جزئیاتی از ماجرای فتنه ۸۸ نیز اشاره کرد. وی با بیان اینکه عده ای به دنبال تطهیر سران فتنه هستند، گفت: کسی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را مانند آن دو تن دیگر چندان محصور نکرده و به او آزادی عمل داده است امروز امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه چه نقشی ایفا کرده است.


اگر چه حیدر مصلحی نامی از شخص موردنظر نبرد اما همگان می دانند که منظور وی کسی نیست جز سیدمحمد خاتمی. خاتمی همان کسی است که به اعتقاد بسیاری از ناظران نقشی به مراتب مهم تر و پررنگ تر از دو فتنه گر دیگر، یعنی موسوی و کروبی دارد. به باور بسیاری از کارشناسان، پشتوانه های فکری و راهبردهایی که خاتمی و یارانش ارائه می دادند، منجر به عملکرد موسوی و کروبی می شد. در حقیقت می توان گفت موسوی و کروبی، تنها عامل اجرای فرامین خاتمی و اتاق فکر مرکزی فتنه بودند.


طبق اعترافات عوامل فتنه ۸۸، از مدت‌ها قبل از انتخابات دهم، جلساتي تحت عنوان بررسي انتخابات دهم توسط اعضای احزاب برانداز مشارکت، سازمان مجاهدین، کارگزاران و با حضور خاتمی برگزار مي‌شد و اين افراد در آن جلسات به بيان نظرات خود پيرامون انتخابات رياست جمهوري مي‌پرداختند.

براي مثال در اين‌باره ابطحي، یکی از بازداشتی های فتنه ۸۸ چنين مي‌گويد:

"جلسات ثابت ديگري بود که هر دو هفته يک بار صبح پنج شنبه در منزل اعضاء تشکيل مي شد. اين جلسه هم در دو سال گذشته تقريباً همه بحث هاي آن در مورد انتخابات بوده و پيش از اين جلسه مواد بحث در جلسه دوشنبه در حضور آقاي خاتمي را بررسي مي کرديم و مسير بحث هاي آن مثل مسير بحث هاي جلسه دوشنبه بود."

و نيز مصطفي تاج‌زاده، یکی دیگر از بازداشتی های فتنه ۸۸ که متأسفانه هنوز هم از رأفت نظام اسلامی سوءاستفاده کرده و باز هم مشغول فتنه گری است، در اين مورد گفته است:

"با دوستان قديم كه اكثرا سابقه فعاليت در ارشاد داشتيم و از نزديكان آقاي خاتمي بوديم چند سال است كه پنجشنبه ها ماهي يك بار صبحانه دور هم جمع مي شويم . بيشتر بحث هايي صورت مي گرفت كه منجر به پذيرش كانديداتوري آقاي خاتمي باشد مثل فعال شدن مجمع روحانيون، مشاركت و سازمان . به جز رضا خاتمي و محمد صدر همه موافق بودند كه آقاي خاتمي تنها كسي است كه مي تواند احمدي نژاد را شكست دهد."

و نيز:

"روزهاي دوشنبه يك هفته در ميان در مورد مسائل داخلي و خارجي با آقاي خاتمي جلسه داريم جلسات سياست داخلي با مسئوليت اقاي امين زاده تشكيل مي شود. جلسات سياست خارجي با مسئوليت دكتر محمد صدر برگزار مي شود در جلسه سياست داخلي در يك سال گذشته مسأله انتخابات مطرح بود كه تبديل به جزوه اي شد. آقاي خاتمي دو سوال مطرح كرد يكي اينكه آيا انجام اصلاحات در ايران منوط به حضور در حكومت است يا مي توان بيرون از حكومت اصلاحات را انجام داد دوم اينكه چطور مي توان در حكومت وارد شد اما آلوده
شروع فتنه ۸۸، از نامه «بدون سلام» هاشمی بود/ باید با نامه حاج آقا موج ایجاد کنیم/ خبری که به دروغ توسط اتاق فکر فتنه به رهبر انقلاب منتسب شد/ ماجرای سفر هفتاد نفری خانواده هاشمی به کیش، و واکنش احمدی نژاد
حكومت نشد."

خاتمی البته بعد از فتنه ۸۸ تا به امروز، هنوز هم بر همان روال عمل کرده و در دیدارهای خصوصی خود با برخی افراد معلوم الحال، همچنان بر سیاق گذشته عمل کرده است.

اما سخنان امروز وزیر محترم اطلاعات، روی دیگری هم داشت. او به جز خاتمی، در مورد نقش کلیدی شخص دیگری هم در به وجود آوردن فتنه ۸۸ سخن گفت.

حیدر مصلحی با انتقاد از ساخت پروژه ای به نام "منجی سازی کاذب" که بقایای فتنه ۸۸ به دنبال آن هستند گفت: کسی که خود را پیشگوی حوادث ۸۸ عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

وزیر اطلاعات افزود: زمانی که رهبری در نماز جمعه آن خطبه ها را بیان فرمودند چه کسی بود که نامه بدون سلام علیکم داد؟


وزیر اطلاعات اگرچه نامی از این شخص هم نبرد اما کیست که نداند منظور او، هاشمی رفسنجانی بوده است؟ و مگر در تاریخ انقلاب اسلامی، چند "نامه بدون سلام" به رهبر جامعه اسلامی نوشته است جز همان نامه معروف هاشمی رفسنجانی، چند روز قبل از انتخابات سال ۸۸؟!

نامه ای که به باور بسیاری از صاحبنظران، شروع فتنه ۸۸ را باید از همان جا بدانیم. نامه ای که در آن هاشمی به صراحت اعلام کرده بود، آتشفشان هایی در حال شکل گیری است:

"بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم."

بلافاصله پس از انتشار این نامه، علی هاشمی رفسنجانی در ستاد قیطریه و در جمع شش نفر از اعضای اصلی ستاد موسوی با هیجان وصف ناپذیری اعلام کرد: "این نامه حاج آقا خیلی تند است. ما داریم آن را چاپ می کنیم، شما هم بگویید چاپ کنند. باید دست به دست هم بدهیم تا موج ایجاد کند. حاج آقا گفته اند یا اینجا کار خراب می شود یا فضا بر می گردد."

ساعاتی پس از انتشار این نامه، موج رسانه ای که برای آن از سوی قرارگاه اصلی و کانون مرکزی فتنه برنامه ریزی شده بود نیز آغاز شد. سایت آفتاب نیوز وابسته به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، به جای آنکه به فکر "مصلحت نظام" باشد، خبری را به دروغ منتشر کرد تا بیش از پیش نشان دهد که اعضاء مرکز تحقیقات استراتژیک، وابسته به کدام جریان فکری هستند. متن این خبر بدین شرح بود:

"تنها چند ساعت پس از انتشار نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی به حضرت آیت الله خامنه ای، ایشان با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد. بنابر اظهار یک منبع آگاه پس از این دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی و رضایت کامل از گفتگوهای انجام شده اظهار داشتند: این دیدار یکی از دیدارخای کارساز من با رهبری معظم انقلاب بوده است."

روز بعد، یعنی ۲۰ خرداد ماه ۱۳۸۸ نیز روزنامه "جمهوری اسلامی"، ارگان رسمی تبلیغ هاشمی رفسنجانی نیز تیتر اصلی روزنامه خود را به همین خبر دروغ اختصاص داد تا بیش از پیش، طراحی و برنامه ریزی های صورت گرفته فتنه گران را مشخص کند. این خبر البته توسط ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی نیز به صورت پیامک به تلفن های همراه ارسال شد.

همان روز اما دفتر رهبر انقلاب، با انتشار بیانیه ای، دروغ بودن این خبر را فاش ساخت. در این بیانیه آمده بود:

"در پی شایعات مطرح شده در خصوص پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی، یک مقام آگاه در دفتر مقام معظم رهبری ضمن تکذیب شایعات اعلام داشت هیچگونه پاسخی از سوی معظم له داده نشده است."

تکذیب خبر این دیدار از سوی دفتر رهبری، توانست پروژه رسانه ای فتنه گران را با مشکل روبرو کند. سیاسیون و دلسوزان انقلاب اسلامی نیز که نسبت به انتشار این نامه ناراحت شده بودند، هرکدام به سهم خود اعتراض خود را نسبت به هاشمی نشان دادند.
Share/Save/Bookmark
مرجع : بولتن نیوز
 
سهیل سنقر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۲۳:۰۴:۴۹
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز سایت سهیل سنقر به روزترین و پربازدید ترین سایت خبری شهرستان سنقر می باشد از تبادل لینک با شما کمال افتخار رو داریم
در صورت لینک سهیل سنقر به ما اطلاع دهید که شما رو لینک کنیم
با سپاس و تشکر از شما در پناه حق موفق و مؤید باشید
سایت خبری تحلیلی سهیل سنقر http://www.soheilesonghor.ir/
لوگوی سهیل سنقر
(480)