توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32351
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی مطرح کرد
تأکید ۱۰ساله مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها
عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه از نیازهای پژوهش آزاد‌اندیشی است، گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از ده سال است که بر این نکته تأکید و کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح کرده‌اند.
تأکید ۱۰ساله مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نخستین پیش‌زمینه‌های پژوهش، فضای آرام محیط‌های پژوهشی و دانشگاهی است. دانشگاه‌های قم باید در زمینه تقویت وحدت و حوزه دانشگاه پیشگام باشند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد افزود: در طول تاریخ تحقیقات گسترده‌ای درباره قدرت‌ها شکل گرفته و مشخص شده است که محیط آرام برای رشد علم و پژوهش ضروری است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: تفاوت زمان حضور پیامبران با نخبگان در این است که پیامبران زمانی که جامعه به‌سمت قهقرا پیش می‌رود، ظهور می‌کنند و حتماً در سیر صعودی جامعه نیستند و در هنگام سقوط جوامع برای جلوگیری از سقوط وارد عرصه می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، با اشاره به اینکه نمی‌توان محیط‌های علمی را نسبت به دردهای جامعه حساس نکرد، اظهار داشت: هنگام حمله صدام به ایران، بحث جنگ و جهاد مطرح بود. انسان اولویت‌هایی در ذهن خود دارد و اگرچه آرامش محیط برای جامعه نیاز است اما اقتضای آرامش نیز مهم است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: از دیگر نیازهای پژوهش، آزاداندیشی است. رهبر معظم انقلاب بیش از ده سال است که بر این نکته تأکید و کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح کرده‌اند؛ البته معنی آزاداندیشی این نیست که آخر بحث، به حرف هم برسیم و ممکن است برخی به حرف گوینده نرسند و آزاد‌اندیش باشند.
Share/Save/Bookmark