توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63311
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:
امسال 37 کودک صاحب خانواده شدند/ 103 نفر هنوز چشم به راهند
امسال 37 کودک صاحب خانواده شدند/ 103 نفر هنوز چشم به راهند
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 37 نوزاد و کودک بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی، صاحب خانواده شدند.

فاطمه رضوان مدنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نگهداری 24 نوزاد شیرخوار و 79 کودک و نوجوان بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز بهزیستی گفت: مراکز مختلفی برای نگهداری نوزادان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست وجود دارد و نوزدان دو روزه تا 2.5 ساله در شیرخوارگاه و کودکان با سن بیش از 2.5 سال در مراکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می شوند.

وی حداکثر سن نگهداری کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز بهزیستی را 18 سال عنوان کرد.

رضوان مدنی با ترغیب و توصیه خیرین و مردم به نگهداری از این نوزادان و کودکان و پذیرفتن آنها در خانواده های خود گفت: از ابتدای امسال 37 نوزاد و کودک تحت پوشش بهزیستی، صاحب خانواده شدند.

وی با بیان اینکه عمده خانواده ها خواستار فرزندخواندگی نوزادان زیر دو سال هستند، گفت: متاسفانه کمتر خانواده ای تمایل به فرزندخواندگی کودکان در سنین بالاتر دارد و این امر موجب شده این کودکان شانس کمتری برای صاحب خانواده شدن داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص شرایط لازم فرزندخواندگی، شرایط مالی و حقوقی را از مهمترین آنها عنوان کرد وافزود: یک خانواده برای اینکه بتواند کودک یا نوزادی را به فرزندی قبول کند باید شرایط مالی لازم را برای تامین نیازهای کودک داشته و از طرفی تضمین مالی هم بدهد، چار این امکان وجود دارد با فوت یکی از والدین کودک مجددا بدون هیچ پشتوانه‌ای رها شود.

وی افزود: همچنین خانواده ها باید به لحاظ حقوقی دارای سوء پیشینه نبوده و با توجه به بررسی های روانشناسی، از نظر روانی نیز سالم باشند تا بتوانند محیطی امن و آرام را برای کودک رقم بزنند.

رضوان مدنی یادآور شد: همچنین والدین باید جوان یا میانسال باشند تا توانایی رسیدگی و مراقبت از کودک یا نوزاد را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از خیرین خواست تا پای کار آمده و هریک مسئولیت و سرپرستی کودکی را برعهده بگیرند.

وی همچنین در تشریح نیازهای مراکز نگهداری این کودکان و نوزادان گفت: نیاز اصلی در این مراکز پوشک، شیرخشک، لباس و اسباب بازی است.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark