توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63951
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به «کرونا»
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه‌هایی را برای پیشگیری از ابتلا به «کرونا» بیان کرد.
توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به «کرونا»
کیوان خاصی اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلاء به ویروس کرونا در استان کرمانشاه مشاهده نشده است، اگر چه در حال حاضر پنج نفر مشکوک به بیماری تنفسی بستری شده‌اند.

وی افزود: با شستشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن از ابتلاء به بیماری کرونا جلوگیری کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از ابتلاء به کرونا در اولویت نیست و در حال حاضر افزایش تقاضای مردم سبب ایجاد بازار سیاه و رانت برای افراد سودجو شده است در حالی که تنها افرادی که در معرض خطر هستند از جمله زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان وقتی درمکان های تجمعی قرار می‌گیرند باید ماسک استفاده کنند.

این مسئول عنوان کرد: ویروس کرونا همان سرماخوردگی است که تغییرات ژنتیکی کرده و میزان سرایت بالاتری دارد.

خاصی با بیان اینکه همه گیر شدن این ویروس سبب ایجاد اورژانس بهداشتی در دنیا شده است، خاطر نشان کرد: افرادی که در کشور چین بر اثر بیماری کرونا کشته شده‌اند عمدتاً مسن دارای بیماری قلبی، آسم، دیابت، کلیوی و … بوده‌اند بر همین مبنا به افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه توصیه می‌شود که کمتر در مکان‌های عمومی حاضر شود و به طور جدی توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه که قبلاً به عنوان آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای آنفولانزا در غرب کشور بوده است، به عنوان قطب آزمایشگاهی غرب و شمال غرب کشور در خصوص انجام آزمایشات کرونا ویروس نیز قرار خواهد گرفت.
Share/Save/Bookmark