توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28581
جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۴
سخنگوی دولت اصلاحات: تیم اقتصادی روحانی پیر یا بی‌تجربه اند
سخنگوی دولت اصلاحات می‌گوید دولت هاشمی در توسعه اقتصادی‌اش با تورم 49 درصدی مواجه شد و تیم اقتصادی دولت روحانی نیز بی‌تجربه یا پیر هستند.
به گزارش خط نیوز به نقل از کیهان، سخنگوی دولت اصلاحات می‌گوید دولت هاشمی در توسعه اقتصادی‌اش با تورم ۴۹ درصدی مواجه شد و تیم اقتصادی دولت روحانی نیز بی‌تجربه یا پیر هستند.

عبدالله رمضان‌زاده در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: آقای هاشمی بنایش را بر این گذاشت که توسعه اقتصادی در کشور اتفاق بیفتد و گفت من خودم سیاسی هستم و دولت سیاسی نمی‌خواهم؛ یعنی برای این مسئله اهمیت قایل نشد. این شد که در توسعه اقتصادی هم آقای هاشمی در آخر دورانش با بحران وتورم ۴۹ درصدی مواجه شد.

وی ادامه می‌دهد: آقای هاشمی معتقد بود که باید یک طرفه بحث اقتصادی را جلو برد و بحث سیاسی دنبال آن پیش خواهد آمد و این شد که در دوره آقای هاشمی در نتیجه غفلت کردن از نقش نظارتی مردم، تصمیمات غلط اقتصادی گرفته می‌شود که یک نرخ تورم ۴۹درصدی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند. بالاخره یکی باید یک روز بیاید جواب دهد که دلیل این تورم ۴۹ درصد چه بوده است؟ اگر می‌گویند که اولویت با توسعه اقتصادی است، توسعه اقتصادی که نباید به بحران تورمی منجر شود. برای اینکه تورم را از ۴۹ درصد بیاوریم پایین، رکود بر کشور حاکم شد و آقای خاتمی در دوران رکود کامل کشور را تحویل گرفت.

عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت در ادامه و درباره مشکل تیم روحانی می‌گوید: روحانی نیازمند به تیم جسور و کارکشته‌ای است. تیم اقتصادی آقای روحانی تجربه مدیریت اجرایی ندارد. کارشناسان خوبی هستند، ولی تجربه مدیریت اجرایی در حوزه‌های مختلف را نداشتند و این باعث شده جرأت و ریسک برنامه‌های تحول‌زا را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: شخص آقای روحانی خوب اولویت‌بندی کرده، تیم اقتصادی آقای روحانی نتوانسته این اولویت‌بندی را به اجرا درآورد. دلیلش هم این است که پیر هستند.

رمضان‌زاده در عین حال از عملکرد اقتصادی دولت اصلاحات حمایت کرد و این در حالی است که خاتمی در سال هفتم ریاست‌جمهوری خود وزیر اقتصادی و رئیس سازمان مدیریت را یکجا عزل کرد چرا که به گفته وی این دو-به خاطر سلیقه‌های اقتصادی متفاوت- به هم که می‌رسیدند جرقه می‌زدند! بسیاری از اقتصاددانان حامی اصلاح‌طلبان از جمله در مجلس ششم تصریح کرده‌اند که دولت خاتمی فاقد برنامه اقتصادی بود. نمایندگان اصلاح‌طلبی نظیر محتشمی‌پور، میدری، (مرحوم) رشیدیان، کهرام، اعلمی و... عملکرد برخی وزارتخانه‌هایی نظیر وزارت نفت دولت اصلاحات را فاجعه‌بار و آمیخته با تخلفات و فسادهای بزرگ توصیف کرده‌اند. در مجلس اصلاحات نیز اعضای فراکسیون افراطیون (مشارکت) به صراحت می‌گفتند اگر مرگ موش را هم مجانی توزیع کنید مردم برای آن صف می‌کشند، مردم لشکر قابلمه به دست‌ها هستند، ما برای توسعه سیاسی روی کار آمده‌ایم و نه بهبود معیشت مردم و...
Share/Save/Bookmark