توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62501
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵
راه‌اندازی واحد ویژه جاسوسی عربستان در توییتر
راه‌اندازی واحد ویژه جاسوسی عربستان در توییتر
حساب کاربری نزدیک به دستگاه‌های امنیتی عربستان از راه‌اندازی یک واحد ویژه جاسوسی برای زیرنظر گرفتن کاربران سعودی در توییتر پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، حساب کاربری "السناب الأمنی" نزدیک به دستگاه‌های امنیتی عربستان از راه‌اندازی یک واحد ویژه جاسوسی برای زیرنظر گرفتن کاربران سعودی در توییتر و آگاهی از اطلاعات آنها خبر داد.

این حساب کاربری ویدئویی را منتشر کرد که نشان دهنده راه‌اندازی "واحد عملیات، اداره آگاهی و تحقیقات جنایی پلیس ریاض" است.

این ویدئو همچنین ساز و کار این واحد را تشریح می‌کند.

گوینده این ویدئو می‌گوید که واحد جاسوسی مذکور از تجهیزات مدرن برخوردار بوده و با شرکت‌هایی قرارداد بسته است که امکان شناسایی منبع، دستگاه و فرد ارسال کننده توئییت و جنسیت وی را برای این واحد فراهم می‌کنند.

طبق گفته این فرد در این واحد یک نمایشگر آنلاین وجود دارد که نیروهای تحقیقات جنایی عربستان از طریق آن بر تمامی توییت‌ها درباره این کشور نظارت می‌کنند.

گوینده در این ویدئو تأکید می‌کند که نیروهای تحقیقات جنایی در این واحد می‌توانند به توییت‌هایی که پنج سال گذشته ارسال شده‌اند نیز دسترسی پیدا کنند.

این ویدئو همچنین افتتاح یک واحد مشابه ویژه زنان را نشان می‌دهد که به گفته کاربران توییتر می‌تواند بحث‌برانگیز باشد.

در همین راستا، کاربران توییتر اعلام کردند، گوینده این ویدئو که از اعضای تحقیقات جنایی عربستان است، وجود توافق با توییتر برای افشای اطلاعات مربوط به کاربران را انکار نکرده است.

این واحد جاسوسی عربستان همزمان با راه اندازی "Dmail" در مصر تأسیس شده است. دیمیل یک سایت مشابه ایمیل است که طبق گفته فعالان از سوی مقامات مصر به شدت سانسور شده است.

در همین راستا، معتز مطر، روزنامه‌نگار مصری اقدامات عربستان و مصر در این زمینه را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به فضای کاملا بسته کره شمالی، گفت که مقامات ریاض و قاهره برای تبدیل امنیت سایبری خود به "کره شمالی جدید" تلاش می‌کنند.

عربستان و مصر از جمله کشورهایی هستند که شهروندان زیادی را به دلیل فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی بازداشت کرده‌اند.
Share/Save/Bookmark