توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29751
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵
دولت جدید افغانستان توافقنامه ادامه حضور نیروهای آمریکایی بعد از ۲۰۱۴ را امضا می‌کند
دولت جدید افغانستان روز سه‌شنبه توافقنامه‌ای را با آمریکا امضا می‌کند که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور پس از سال ۲۰۱۴ را تضمین می‌کند.
دولت جدید افغانستان توافقنامه ادامه حضور نیروهای آمریکایی بعد از ۲۰۱۴ را امضا می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری خط نیوز ، دولت جدید افغانستان روز سه‌شنبه قراردادی را با آمریکا امضا می‌کند که به سربازان آمریکایی اجازه می‌دهد بعد از سال ۲۰۱۴ همچنان در این کشور بمانند.

یکی از دستیاران اشرف غنی‌زی، رئیس جمهور تازه سوگند یاد کرده افغانستان به خبرگزاری فرانسه می‌گوید یک وزیر ارشد روز سه‌شنبه «توافقنامه امنیت دوجانبه» را امضا خواهد کرد.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان با امضای این توافقنامه مخالفت و روابط واشنگتن ـ کابل را تیره کرده بود. آقای کرزی با بیان اینکه تا زمانی که فرایند صلح با نیروهای طالبان در حال انجام است از امضای این توافقنامه خودداری می‌کند گفته بود در صورتی که او این کار را انجام دهد مقصر کشته شدن افغانی‌هایی خواهد بود که با بمب‌های آمریکایی جان می‌بازند.

یک مقام پنتاگون هم به فاکس‌نیوز گفته انتظار می‌رود رئیس جمهور جدید افغانستان «توافقنامه امنیت دو جانبه» که اجازه می‌دهد ۹۸۰۰ سرباز آمریکایی بعد از سال ۲۰۱۴ در خاک این کشور باقی بمانند را روز سه‌شنبه امضا کند.
Share/Save/Bookmark