توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57066
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴
فلاحت‌پیشه:
کشورهای حامی تروریست‌ها هیچ‌گاه دوستان خوبی برای ایران و سوریه نخواهند بود
کشورهای حامی تروریست‌ها هیچ‌گاه دوستان خوبی برای ایران و سوریه نخواهند بود
در جریان سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی و مذهبی بین ایران و سوریه تاکید کرد و گفت که کشورهای همراه با داعش و تروریست‌ها هیچ گاه نمی‌وانند برای ما دوستان خوبی باشند.

به گزارش ایسنا، هیات ایرانی که به سوریه سفر کرده است در بدو ورود مورد استقبال روسای کمیته‌های امنیت ملی و شورای امور عربی و خارجی و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه قرار گرفتند.

بعد از ورود، هیات پارلمانی مجلس با وزیر اوقاف سوریه در صحن حضرت زینب (س) دیدار و گفت‌وگو کردند که در این دیدار فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید همچون مسیر اربعین شرایطی برای سفرهای زیارتی بین امام رضا (ع) و حضرت زینب (س) فراهم شود.

به گفته وی شهدا و ایثارگران ایرانی و سوریه و دیگر مسلمانان به وظیفه خود در دور کردن فتنه‌ بزرگ قرن بر سر مسلمانان عمل کردند لذا اکنون وظیفه‌ ماست که با تقویت مناسبات فرهنگی، عقیدتی و سیاسی و اقتصادی روابط پایداری را میان مسلمانان ایجاد کنیم.

وزیر اوقاف سوریه نیز با اشاره به ابتکار برگزاری مراسم ولادت حضرت زینب (س) با حضور علمای شیعه و سنی سوریه توسط دولت این کشور گفت: این ابتکار برای اولین بار امسال صورت گرفت ما خوشحالیم که این حاصل خون برادران سوری و ایرانی و دیگر شهدای مقاومت امنیتی است که در سایه آن شرایط برای همکاری‌های دینی فراهم شده است.

همچنین هیات پارلمانی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و شورای امور عربی و خارجی و اعضای شورای گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران در محل مجلس خلق سوریه نشستی را برگزار کردند که در این نشست فیصل الخوری رئیس کمیسیون امنیت قومی سوریه ضمن خوش آمد گویی به هیات پارلمانی ایران روابط ایران و سوریه را برادرانه توصیف کرد و علت تداوم این روابط تاریخی را حمایت از جبهه مقاومت دانست که ریشه در آرمان‌های امام و مرحوم حافظ اسد دارد.

وی همچنین گفت که کشورهایی که در جنگ سوریه نقش تخریی داشتند به هیچ وجه در بازسازی سوریه نقش نخواهند داشت.

همچنین در این نشست فلاحت پیشه به نقش رزمندگان و شهدا در به ناکامی کشیدن فتنه بزرگ اشاره و اظهار کرد: اکنون مجالس و دولتمردان باید تلاش‌های رزمندگان را به ثمر بنشانند قطعا آن دسته از کشورهایی که با داعش و تروریست‌ها همراه بودند هیچ گاه نمی‌توانند برای ما دوستان خوبی باشند.

همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر تعمیق روابط اقتصادی، سیاسی و مذهبی نیز بین ایران و سوریه تاکید کرد.

هیات پارلمانی ایران به ریاست فلاحت پیشه و با حضور محمدابراهیم رضایی، قاسم جاسمی و محمد بیرانوندی به سوریه سفر کرده‌اند.
Share/Save/Bookmark