توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 31316
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
آیت الله اراکی در جمع خبرنگاران:
تکفیری‌ها از انحراف فکری برخاسته‌اند؛ مقابله فکری ضروری است
آیت‌الله اراکی با انتقاد از عملکرد رسانه‌‌های غربی گفت: اگر جنایتی در خیابانی در غرب رخ دهد که در آن خیابان مسجدی باشد، رسانه‌های غربی اینگونه موضوع را مطرح می‌کنند: «در این خیابان که یک مسجد در آن بوده، این جنایت اتفاق افتاده است»!
تکفیری‌ها از انحراف فکری برخاسته‌اند؛ مقابله فکری ضروری است
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه برگزاری نشست رسانه‌ای «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از نظر علمای اسلام» به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ گفت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب درباره هدف برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از نظر علمای اسلام توضیح داد: مهمترین پیام این کنگره به جهان اسلام همبستگی علمای اسلام و مسلمانان و مقابله با خطراتی است که جهان اسلام را تهدید می‌کند که در راس آن خطرات امروز همین جریانهای افراطی و تکفیری در کنار جریان صهیونیستی است که تهدیدی برای جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر علمای اسلام و مسلمانان یک موضع واحدی نسبت به خطرات و تهدیداهای بزرگی که اسلام و مسلمانان را تهدید می‌کند، داشته باشند و اگر به تبیین درست مبانی دینی و شریعت و تبیین درست پیام رسول الله(ص) و قرآن کریم اهتمام کنند، ما قطعا می‌توانیم آینده بهتری را برای جوامع اسلامی متصور باشیم.

به گفته آیت‌الله اراکی پیام کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از نظر علمای اسلام دعوت به صلح و همبستگی و تاکید بر قرار گرفتن در یک صف واحد در برابر تهدیدها و خطراتی است که جهان اسلام را تهدید می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره تاثیر رسانه‌های غربی در ایجاد چهره غیرواقعی، وارونه و خشن از اسلام گفت: رسانه‌های غربی وابسته به نظام سلطه همواره در ایجاد چنین تصویری از اسلام نقش جدی بازی کرده‌اند، تا جایی که مثلا اگر یک جنایت در یک خیابانی در غرب اتفاق بیفتد که اتفاقا در آن خیابان یک مسجد وجود داشته باشد، رسانه‌های غربی اینگونه موضوع را مطرح می‌کنند که در این خیابان که این مسجد در آن بوده این جنایت اتفاق افتاده است! تلاش این رسانه‌ها این است که اسلام را در نگاه‌ها وارونه جلوه بدهند.

وی در پاسخ خبرنگاری که پرسید «تداوم برگزاری این کنگره‌ها چقدر می‌تواند به وحدت و همدلی بین مسلمانان کمک کند؟» گفت: این کنگره‌ها در عرصه روشنگری و تبیین و ایجاد زمینه‌های فکری مساعد بسیار می‌تواند موثر باشد. چون ما معتقدیم بسیاری از این جریانهای افراطی از ریشه‌های فکری منحرف برمی‌خیزند، اگر ما بتوانیم این ریشه‌های فکری را یا تعدیل کنیم یا از بین ببریم، می‌توانیم در این عرصه توفیقاتی پیدا کنیم.
Share/Save/Bookmark