توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 48336
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام کرد/۱
کشف ۶۳۱ تن انواع مواد مخدر/ انهدام باند اسپایدر در فضای مجازی و دستگیری ۹ نفر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، به کشف بیش از ۶۳۱ تن انواع مواد مخدر در سطح کشور در سال ۹۵ پرداخت و گفت: ۷۷ درصد از این کشفیات در نقاط مرزی و استان‌های حاشیه‌ای شرق کشور بوده است.
کشف ۶۳۱ تن انواع مواد مخدر/ انهدام باند اسپایدر در فضای مجازی و دستگیری ۹ نفر
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌های پلیس در سال 95 و اقدامات نوروزی پلیس پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر با افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر مواجه بود.

وی گفت:‌ بر این اساس بالغ بر 631 تن و 124 کیلو انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شد که 77 درصد از این کشفیات در مرزها و استان‌های حاشیه‌ای شرق کشور صورت گرفت که نشان‌دهنده تمرکز این پلیس بر مناطق جنوب شرقی کشور در جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر است.

این مقام ارشد ناجا به افزایش 35 درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: با توجه به پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ایجاد زیرساخت‌های نگهداری افراد معتاد و مراکز ماده 15 و 16 نگهداری معتادان که افزایش پیدا کرد و با پیگیری‌های قوه قضائیه و وزیر کشور، این جمع‌آوری به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: با جمع‌آوری معتادان، کاهش سرقت‌های خرد و جرائم منجر به ضرب و جرح و درگیری‌های خانوادگی را شاهدیم؛ امیدواریم با افزایش نیازمندی‌ها و تکمیل زیرساخت‌های نگهداری این افراد بتوانیم جمع‌آوری این افراد را شدت بخشیده و چهره مناسب‌تری را برای شهر به وجود آوریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص جمع‌آوری خرده‌فروشان گفت: بالغ بر 67 درصد اقدامات پلیس اقدامات اطلاعاتی بود که منجر به دستگیری خرده‌فروشان شد که رشد 7 درصدی را نسبت به سال 94 شاهدیم.

سردار زاهدیان به پشتیبانی مقام قضایی از پلیس به جمع‌آوری خرده‌فروشان اشاره و بیان داشت: این پشتیبانی منجر به دستگیری و پاکسازی بخشی از مناطق آلوده شد که امیدواریم در سال جاری با رویکرد اطلاعاتی بتوانیم عناصر اصلی‌تری را در حوزه توزیع مواد مخدر دستگیر کنیم.

وی تعداد معتادان متجاهری را که در سال 95 توسط پلیس دستگیر شده‌اند 149 هزار و 699 نفر عنوان کرد و گفت: رشد 35 درصدی را نسبت به سال 94 شاهدیم.

وی افزود: در جمع‌آوری مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان در کل کشور، 16 درصد افزایش درگیری در مناطق مرزی شرقی را داشته‌ایم که این نشان از تلاش بیشتر پلیس در یگان‌های مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر است که منجر به کشف 485 تن و 375 کیلو از مواد مخدر در استان‌های شرقی بوده است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به اقدامات بین‌المللی پلیس پرداخت و گفت: دوره آموزشی را برای پلیس سایر کشورها برگزار کردیم؛ با پلیس‌های آلمان، ایتالیا، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری داشته‌ایم که منجر به کشفیات مواد مخدر شد و انهدام چندین شبکه قاچاق مواد مخدر.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به حضور فعال این پلیس در فضای مجازی و برخورد با عناصری که تبلیغ و توزیع مواد مخدر را انجام می‌دادند اشاره کرد و گفت: انهدام کیس اسپایدر از جمله این موارد بود.

وی تشریح کرد: این شبکه با بازاریابی در فضای مجازی و انتخاب طعمه‌های خود سعی می‌کرد جوانان را به مصرف مواد مخدر سوق دهد و با برگزاری جلسات و پارتی‌های مختلف در نقاط مختلف تهران اقدام به فعالیت خود می‌کرد.

زاهدیان به دستگیری 9 نفر از اعضای این باند اشاره کرد و گفت:‌این شبکه بالغ بر 40 عنصر فعال داشته که با آن همکاری می‌کردند و 6 کیلو انواع مواد توهم‌زا در یک موارد از آنها کشف شد و کل شبکه کامپیوتری و سیستم آنها به دست پلیس افتاد.

وی افزود: افراد این باند مواد مخدری همچون گل، ال‌اس‌دی و ماری‌جوآنا را پخش می‌کردند که بعد از شش ماه که پلیس آنها را در فضای مجازی تحت کنترل قرار داده بود و با شناسایی همه اعضاء، دستگیری انجام شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص ال‌اس‌دی گفت: این مواد به صورت برچسب به بدن می‌چسبد و جذب مواد از طریق پوست انجام می‌شود.

زاهدیان خاطرنشان کرد: این باند در شبکه مجازی به مدت یک سال فعال بود.
Share/Save/Bookmark