توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65346
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹
استاندار:
در 3 سال گذشته نرخ بیکاری کرمانشاه 7 درصد کاهش یافته است
استاندار کرمانشاه گفت: توجه و نگاه ویژه دولت به مقوله اشتغال در استان سبب تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری می‌شود.
در 3 سال گذشته نرخ بیکاری کرمانشاه 7 درصد کاهش یافته است
هوشنگ بازوند در دیدار با معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تسریع و تسهیل در اجرای طرح ها و اقدامات پیش بینی شده سند اشتغال استان، به نرخ بالای بیکاری استان در سال 96 و روند افزایشی آن اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته نرخ بیکاری استان تقریباً هفت درصد کاهش یافت.

وی افزود: در این مدت با وجود اینکه درگیر بحرانهایی همچون زلزله و سیل بودیم، اما رشد فزاینده بیکاری استان کنترل شد و نه تنها نرخ بیکاری ما افزایش پیدا نکرد، بلکه کاهش هم داشت و در واقع از بحران ها فرصتی برای اشتغال ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه بالا بودن نرخ بیکاری هم اکنون نیز مشکل و کاهش آن اولویت اصلی برنامه های استان است، اظهار داشت: امروزه شاهد افزایش علاقمندی به سرمایه گذاری در استان به دلیل تسهیل و تسریع در انجام فرآیندها و طرح های حمایتی هستیم و این روند نیز به کاهش نرخ بیکاری کمک می کند، اما انتظار داریم در این زمینه دولت مساعدت و کمک ویژه ای انجام دهد تا یکی از گرفتاری هایی که خانواده ها به شدت درگیر آن هستند، حل شود.

بازوند افزود: در تمامی دیدارهای مردمی موضوع بیکاری توسط مراجعین مطرح می شود و هرچند تلاش مضاعفی در این راستا صورت گرفته، اما به این معنی نیست که این مشکل حل شده و باید به تقاضای مردم پاسخ داده شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: امکان استخدام همه بیکاران در دستگاه های اجرایی میسر نیست، اما برای متقاضیان ایجاد شغل، افراد دارای مهارت، کارآفرینان، تولیدکنندگان و سایر مشاغل خرد و خانگی باید شرایطی را فراهم کنیم که با تسهیلات حمایتی مسیر راه اندازی اینگونه کسب و کارها تسهیل شود و با تثبیت شغل و دیگر مراقبت های لازم امکان افزایش اشتغالزایی فراهم شود.

بازوند ادامه داد: مردم از حاکمیت و دولت انتظار دارند موضوع اشتغال آنها حل و یا اقدامات موثری در این زمینه انجام شود، هرچند شرایط سخت تحریم های ظالمانه و بحران کرونا براقتصاد تاثیرگذاشته ولی توقع می رود سیستم بانکی در این وضعیت همراهی بیشتری با متقاضیان ایجاد شغل داشته باشد.

وی واگذاری اختیارات بیشتر به استانها برای اجرای طرح ها را به عنوان یکی از راهکاری ضروری ذکر کرد و گفت: در سال پایانی دولت با نگاه ویژه به اشتغال و تلاش دو چندان در قالب برنامه های کوتاه مدت پیش بینی شده، می توان بخش دیگری از مشکل جوانان جویای کار و البته با اولویت افراد دارای مهارت را رفع کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه اقدامات صورت گرفته در حوزه مشاغل خرد و خانگی، تکمیل زنجیره ارزش به عنوان راهبرد اشتغالزایی، حمایت از کارآفرینان و برنامه های دارای اولویت، اختصاص یارانه دستمزد، تقویت فعالیت های فنی و حرفه ای با رویکرد اشتغال مهارت محور(رشته های مشخص) و ساماندهی تجارت مرزی را تشریح کرد و گفت: با شناسایی دقیق جامعه بیکاران و تمرکز بر مهارت آموزی بر اساس نیاز و تقاضای بازار و تمرکز بر راه اندازی کسب و کارهای خرد می توان روند کاهشی نرخ بیکاری را تداوم داد.
Share/Save/Bookmark