توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34106
پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
همسر چشم چران؛
چاره همسر چشم چران اینجاست!
در موقعيت‌هاي مناسب عاطفي، با لحني آرام به او تذكر دهيد و هرگز در اين مورد با او مشاجره نكنيد.
چاره همسر چشم چران اینجاست!
به گزارش خط نیوز، چشم چرانی همسر را به این شیوه درمان کنید!


سلام .زني ۲۶ ساله ۴ سال است ازدواج كرده از نظرظاهر وموقعت اجتماعي در سطح بالا است از نظر تحصيلات با همسر خود برابر است و هر دو دانشجوي ارشد ميباشند مدتي است احساس ميكند شوهرش نگاه نامناسب به زنان نامحرم ميكند در خيابان چشم چراني ميكند در حالي كه اين خانم فوق العاده مراقب رفتار خود با نامحرم است و هيچ كمبودي از هيچ نظر ندارد و از طريق خواستگاري و خانواده باهم اشنا شده و ازدواج كردند. حالا خانم بسيار ناراحت است چكار كند؟ راه حل چيست؟



با سلام و عرض ادب خدمت شما خواهر گرامي از ارتباط شما با اين مركز تشكر مي كنيم و اميدواريم كه پاسخ ارائه شده مورد پسند و استفاده شما واقع شود.
پرسشگر گرامي در ابتدا بايد درباره موضوع مورد نظر مطمئن شويد، شايد در اين زمينه دوست شما دچار حساسيت بيش از حد شده است، به هر حال در گام اول بايد در اين زمينه اطمينان پيدا كنيد. پاسخ ما هم بر اين اساس است كه احساس فرد مورد نظر در مورد شوهرش صحيح است. از آنجا كه احتمال مي دهيد پاسخ مورد نظر را به صورت كامل در اختيار فرد مورد نظر قرار دهيد، در اين پاسخ او را مخاطب قرار مي دهيم.


خواهر محترم، رفتار هر انسانى متأثر از ويژگى‏هاى شخصيتى او است، اگر روح تقوا بر شخصيت فردى حاكم باشد، رفتار او نيز رنگ معنوى اخلاقى دارد و نگاه كردن از اين قاعده مستثنا نيست بنابراين كنترل چشم تابعى از روح تقوا است كه اگر در آدمى پديدار شد، به تبع آن كنترل چشم نيز به دنبال آن خواهد آمد. راهى كه گناه نكردن را در طول زندگى تضمين كند، براى افراد عادى بشر سهل نيست؛ زيرا انسان موجودى مختار و داراى تمايلات گوناگون است. در عين حال با عزمى آهنين و مبارزه‏اى دائمى و تدريجى با نفس، مى‏توان به چنين جايگاه رفيعى دست يافت. شرايط محيطي نيز تأثير زيادي در رفتارهاي انساني دارد. قطعا حضور همسر شما در كشوري اسلامي با ظاهري مقيدتر به آموزه‌هاي دين، رفتاري متفاوت از آنچه در كشور غير اسلامي است را درپي دارد.


اين نكته اساسي‌ را بايد در نظر داشته باشيد كه با اين فرض كه نگاه او، شهوت آلود باشد (كه اين مطلب براي شما هم ثابت نيست) شما در جايگاه آمر به معروف و ناهي از منكر هستيد؛ نه كسي كه بخاطر گناه ديگري، سوهاني باشد براي از بين بردن توان روحي و جسمي خود و طرف مقابل. نهي از منكر نيز داري مراحل خاص خود است كه قطعا شما فراتر از آن، وظيفه‌اي نخواهيد داشت. شما ابراز ناخشنودي خود را از اين امر هم با ناراحتي و هم با تذكرات رفتاري و كلامي ابراز داشته‌ايد. حق برخورد فيزيكي هم نداريد. پس بايد چه كنيد:


۱. هرگز در اين مورد در مقابل ديگران با او صحبت نكنيد و تذكر ندهيد.
۲. اين مطلب را با نزديكان خود درميان نگذاريد، مگر افراد رازداري و آگاهي كه بتوانند روي همسر شما تاثير داشته باشند و او را از اين رفتار بازدارند؛ آنهم بصورتي كه نفهمد شما با نفر سوم صحبت كرده‌ايد.


۳. وظايف خود را به عنوان همسر به خوبي انجام دهيد.
۴. رابطه عاطفي خود را با همسرتان گسترش دهيد. (در صورت ابراز تمايل در مكاتبات بعدي، آنها را تقديم نگاهتان خواهيم نمود)


۵. به ظاهر خود در خانه و هنگام حضور او برسيد. آنگونه آرايش كنيد و لباس بپوشيد كه او دوست دارد.
۶. به بهانه‌هاي مختلف او را از ديدن فيلمهاي مذكور بازداريد؛ مثلا به ديدار دوستان مورد اعتماد برويد، فيلم مناسبي تهيه كنيد و با هم ببينيد و ...


۷. در موقعيت‌هاي مناسب عاطفي، با لحني آرام به او تذكر دهيد و هرگز در اين مورد با او مشاجره نكنيد.
۸. احتمالا مجالسي مذهبي هم وجود دارد كه بتوانيد در انها حضور يابيد. اگر همسرتان امتناع مي نمايد مي‌توانيد از مسوولين چنين مجالسي بخواهيد كه به بهانه كمك در موقعيتي كه همسرتان در آن تبحر دارد يا علاقمند است، او را به چنين محافلي بكشانند.


۹. او را تشويق به مطالعه پيوسته در عوالم پس از مرگ و احوال برزح و قيامت نماييد.
۱۰. او را به انجام فرايض ديني (بويژه نماز) ترغيب نماييد.


۱۱. سعي كنيد ارتباط جنسي خود را متنوع و بيشتر نماييد.
۱۲. خود شما نيز مواقب ارتباطات كلامي و بصري خود در مقابل نامحرم باشيد تا بهانه‌اي براي او نباشد.


۱۳. نصب تصاوير معنوي در خانه نيز (در صورتي كه به تنش با او نمي‌انجامد) مفيد است.
۱۴. در روايتى از امام عسكرى(ع) آمده است: «برگرداندن صاحب عادت از عادتش مانند معجزه است»



پرسمان دانشجویی
Share/Save/Bookmark