توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47166
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۴
شونگیی تان: شطرنج بانوان ایران سطح بالایی دارد/ بعد از مسابقات از اماکن دیدنی ایران بازدید می‌کنم
بانوی شطرنج‌باز چین گفت: هنوز فرصت نشده از اماکن دیدنی ایران بازدید کنم و در پایان مسابقات قهرمانی جهان این کار را انجام خواهم داد.
شونگیی تان: شطرنج بانوان ایران سطح بالایی دارد/ بعد از مسابقات از اماکن دیدنی ایران بازدید می‌کنم
به گزارش خط نيوز؛ «شونگیی تان» در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیروزی‌اش مقابل «ونجون جو» بخت نخست قهرمانی و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان اظهار داشت: او هم‌تیمی من است و به همین دلیل دیدار ما باعث توجهات زیادی در کشور چین شده بود. فکر نمی‌کردم ون‌جون رو شکست بدهم، در واقع بهترین حالتی که برای خودم تصور می‌کردم، پیروزی در دیدارهای تکمیلی بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ابتدای مسابقات فکر می‌کرد که در نیمه نهایی حضور داشته باشد؟، گفت: پیش‌بینی نمی‌کردم به نیمه نهایی برسم، اما حالا فقط به فکر حضور در فینال خواهم بود تا مردم چین و همچنین ون‌جون را ناامید نکنم.

این شطرنج‌باز چینی درباره بازدید از نقاط مختلف ایران خاطرنشان کرد: این برای چهارمین بار است که به کشور شما می‌آیم. البته این بار هنوز فرصت نشده تا به اماکن دیدنی بروم. خوشبختانه محل اسکان خیلی خوب است و اینجا با مهربانی برخورد می‌شود. به هر حال برنامه‌ریزی کرده‌ام تا در پایان این تورنمنت بتوانم از اماکن دیدنی بادید کنم.

«شونگیی تان» در پایان درباره سطح شطرنج بانوان ایران تصریح کرد: بازی شطرنج‌بازان ایران را دیده‌ام. آنها در حالی قهرمان آسیا شده‌اند که من هنوز نتوانسته‌ام به این عنوان برسم. شطرنج بانوان ایران سطح بالایی دارد و بازیکنان کشور شما نیاز دارند که در مسابقات بزرگ حاضر و با بازیکنان سطح بالاتر روبه‌رو شوند.
Share/Save/Bookmark