توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30777
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۴
جنایت داعش؛ ۲۵۰ نفراعدام، کشف گورجمعی ۱۵۰ نفر از اهل سنت
مقامات امنیتی عراق از کشف گور جمعی ۱۵۰ نفر از یک قبیله سنی و اعدام ۲۵۰ نفر از جوانان قبیله البونمر درحومه شهر هیت به دست تروریست های داعش خبر دادند.
جنایت داعش؛ ۲۵۰ نفراعدام، کشف گورجمعی ۱۵۰ نفر از اهل سنت
به گزارش خبرگزاری خط نیوز یک مقام امنیتی در مرکز عملیات پلیس عراق گفت: ستیزه جویان داعش این افراد را از روستاها ربودند و بعد از انتقال به شهر رمادی، همه آنها را کشتند و در یک گور دفن کردند. یک مقام امنیتی دیگر نیز این مطلب را تایید کرد.

یکی از فرماندهان ارتش عراق در استان الانبار نیز امروز اعلام کرد عناصر داعش در۲۴ ساعت گذشته نزدیک به۲۵۰ نفر از اعضای قبیله سنی البونمر را درحومه شهر هیت درغرب شهر الرمادی اعدام کردند.

سرلشکر رشید فلیح گفت: اعضای داعش در شبانه روزگذشته حدود ۲۵۰ نفر از جوانان قبیله البونمر را درمنطقه ازویه درحومه شهرهیت ربودند و آنان را اعدام کردند و برخی از این افراد نیروهای پلیس بودند.عناصر داعش از حدود یک هفته پیش این منطقه را تحت اشغال خود درآوردند.

مسئول نظامی عراق تاکید کرد افراد که اعدام شدند ۱۸ تا۶۰ سال داشتند و بیشتر آنان افراد غیر نظامی بودند.

فلیح درباره علت اقدام داعش در اعدام اعضای قبیله البونمرگفت: اعضای این قبیله از نیروهای امنیتی عراق در مبارزه علیه داعش در یک ماه گذشته و جلوگیری از ورود آنان به این شهر پشتیبانی کردند.

مسئول نظامی عراق افزود: همه یگان و سرویسهای امنیتی نظامی عراق به زودی عملیات نظامی گسترده ای را در شهر هیت که در اشغال داعش است ، اجرا خواهند کرد.عملیات ارتش برای آزادی هیت با پشتیبانی جنگنده های ارتش عراق و ائتلاف بین المللی صورت خواهد گرفت.

شهرهای فلوجه، الکرمه و برخی مناطق شهر الرمادی و دیگر مناطق استان سنی نشین عراق از ابتدای امسال (میلادی) در کنترل گروه داعش قرار دارند.

طرح غرق کردن بغداد خنثی شد

مشارکت ستاد عملیات بغداد در عملیات آزادی استان الانبار و خنثی شدن طرح داعش برای غرق کردن بغداد آغازشد.

سرلشگر عبدالامیر الشمری فرمانده ستاد عملیات بغداد با اعلام این خبر گفت: تروریست های داعشی با بستن مناطق پیرامون دریاچه الثرثار و باز کردن برخی دریچه های سد فلوجه سعی داشتند ، بغداد را غرق کنند.

وی گفت: ستاد عملیات نظامی بغداد از محدوده خود خارج و تا پنجاه کیلومتری استان الانبار نفوذ کرد و توانست ، مناطق مسدود شده دریاچه الثرثار را بازگشایی کنند و مانع از غرق شدن بغداد شوند.

این مقام نظامی عراقی افزود: ستاد عملیات بغداد در حال حاضر با همکاری فرماندهی عملیات الانبار و داوطلبان مردمی ، شهر الکرمه در استان الانبار را محاصره و عملیات نظامی برای آزادی فلوجه نیز آغاز شده است.

این عملیات گسترده نخست با هدف دور کردن خطر تروریست ها از بغداد و سپس همکاری با دیگر نیروها برای آزاد کردن مناطق تحت نفوذ داعشی ها می باشد.

ستاد عملیات نظامی بغداد در حالی وارد استان الانبار شدند که نیروهای مردمی استان الانبار با همکاری ارتش وداوطلبان عراقی از بامداد امروز عملیات گسترده ای برای آزادی دو شهر هیت و حدیثه در غرب الانبار را آغاز کرده اند.

شهرهای هیت و الحدیثه در روزهای گذشته شاهد درگیری های خونینی میان قبایل و داعشی ها بوده است.

در همین حال فرماندهی ستاد عملیات نظامی استان بابل نیز از مسدود شدن منطقه جرف الصخر خبر داد.

جرف الصخر تا هشت ماه دیگر کاملا مسدود خواهد شد تا نیروهای امنیتی در طول این مدت ، مناطق مسکونی را از وجود مین ها و خانه های بمب گذاری شده پاکسازی کنند.جرف الصخر هفته گذشته با همکاری داوطلبان مردمی و نیروهای نظامی از وجود تروریست ها پاکسازی شده بود.

این منطقه یکی از مناطق استراتژیک میان چهار استان بغداد ، کربلا ، الانبار و بابل بشمار میرود و وجود تروریست ها در آن ، خطری مداوم برای زوار کربلا محسوب میشد.







Share/Save/Bookmark