توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37030
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد
سهام عدالت سال ۹۶ آزاد می‌شود
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سهام عدالت از سال ۸۵ به‌مدت ۱۰ سال به مشمولین داده شده است، گفت: با اتمام این مهلت پیش‌بینی ما این است که در نیمه اول سال ۹۶ عملاً این سهام آزاد و واگذار می‌شود.
سهام عدالت سال ۹۶ آزاد می‌شود
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، میرعلی اشرف پوری حسینی افزود: از سال ۸۵ سهام ۶۱ شرکت دولتی به ۴۷ میلیون نفر به‌عنوان سهام عدالت واگذار شد.

وی گفت: از همان سال مقرر شد یک‌میلیون تومان به‌ازای سهم واگذاری از محل سود تأدیه شود.

پوری حسینی افزود: تا پایان امسال این مهلت ۱۰ساله به پایان می‌رسد و اطلاعات سود سهام عدالت در نیمه اول سال آینده برای سازمان خصوصی سازی مشخص خواهد شد.

وی گفت: به‌طور میانگین تا امروز حدود ۳۲ درصد از بدهی یک‌میلیون تومانی مشمولین سهام عدالت با سودهای این سهام تأدیه شده است و ما امیدواریم تا نیمه اول سال آینده این رقم به حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: اگر وضع اقتصادی کشور بهبود یابد و شرکت‌ها بسیار سودده شوند، امیدواریم این رقم به ۵۵ تا ۶۰ درصد هم برسد.

پوری حسینی گفت: در قانون برای ۲ دهک کم‌درآمد جمعیت کشور ۵۰ درصد تخفیف قائل شده‌اند بنابراین با احتساب حدود ۵۰ درصد سود سهام عدالت تا سال آینده صددرصد سهام این ۲ دهک آزاد می‌شود.

وی افزود: بقیه مشمولان ۶ ماه فرصت دارند تا پول بدهی خود را واریز کنند تا بتوانند سهام خود را در اختیار بگیرند.

پوری حسینی گفت: چون سهام به قیمت ۹ سال قبل در اختیار مشمولان قرار گرفته شده الآن شاید ۲ یا ۳ برابر افزایش قیمت پیدا کرده باشد بنابراین پول بدهی واریزی نیز به قیمت سهام ۹ سال قبل خواهد بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: سازمان خصوصی سازی امیدوار است بتواند در شهریور سال آینده به همه ۴۷ میلیون سهامدار سهام عدالت صورت حساب مالی ارائه دهد و با احتساب ۶ ماه فرصت تسویه بدهی مشمولان عملاً واگذاری سهام عدالت به سال ۹۶ موکول می‌شود.

سهام عدالت به هیچ عنوان خرید و فروش نشود

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به‌شدت توصیه و نهی می‌کنیم که هیچ کس سهام عدالت را خرید و فروش نکند چون برگه‌هایی که در دست مردم است سهم نیست و فقط یک ورقه ثبت نام است و ارزش دیگری ندارد.

پوری حسینی افزود: اگر این برگه آتش بگیرد و یا گم بشود و یا به فروش برسد هیچ مهم نیست چون مشخصات مشمولین سهام عدالت در فایل سازمان خصوصی سازی وجود دارد و ما نیازی به برگه‌های ثبت نام نداریم.

وی گفت: مخاطب ما تا مرحله واگذاری سهام عدالت فقط شخص ثبت‌نام شونده است و اگر مشمولین به هر دلیل و با هر ترفندی امضا دهند: "ما حق و حقوق خود را به کس دیگری واگذار کرده‌ایم" برای ما بی‌اعتبار است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: ما سهام عدالت را تنها به شخص ثبت‌نام شونده در فایل سازمان خصوصی سازی، می‌دهیم و اگر شخصی برای خود تعهد ایجاد کند بعداً باید با دست خود سهام را به شخص خریدار منتقل کند و ما هیچ سهمی را از هیچ مشمولی به هیچ کس دیگر منتقل نخواهیم کرد و فقط به خود ثبت‌نام شونده در سازمان خصوصی سازی سهم واگذار می‌شود.

پوری حسینی گفت: به مردم عزیز توصیه می‌کنیم در قبال برگه‌های ثبت نام سهام عدالت نه کسی پولی بدهد و نه بگیرد زیرا متضرر خواهد شد.
Share/Save/Bookmark