توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29750
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
دادگاه قانون اساسی اسپانیا با همه پرسی استقلال کاتالونیا مخالفت کرد
دادگاه قانون اساسی اسپانیا با برگزاری همه‌پرسی برای استقلال بخش «کاتالونیا» در این کشور مخالفت کرد.
دادگاه قانون اساسی اسپانیا با همه پرسی استقلال کاتالونیا مخالفت کرد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری خط نیوز ، دادگاه قانون اساسی اسپانیا با برگزاری همه‌پرسی برای استقلال بخش «کاتالونیا» در این کشور مخالفت کرد. خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر افزود این دادگاه بنا به درخواست دولت این کشور تشکیل جلسه داده بود.

روز ۱۹ سپتامبر پارلمان محلی کاتالونیا با نتیجه آرای ۱۰۶ موافق در برابر ۲۸ مخالف مجوز برگزاری همه‌پرسی استقلال، مشابه آن چه در اسکاتلند برگزار شد را صادر کرد.

منطقه کاتالونیا، که شهر بارسلونا را هم شامل می‌شود با جمعیتی حدود هفت و نیم میلیون نفر از غنی‌ترین و صنعتی‌ترین مناطق اسپانیاست. تا چند سال پیش کاتالان‌ها به اندازه امروز خواهان استقلال کامل نبودند، اما بحران اقتصادی اسپانیا باعث افزایش شدید حمایت از استقلال این منطقه شد.

یکی از دلایل نارضایتی مردم این منطقه اختصاص بخشی از مالیات آن به مناطق فقیرتر است.

کاتالونیا بار یک پنجم اقتصاد اسپانیا را به دوش می‌کشد و بسیاری از حامیان این همه‌پرسی می‌گویند جدایی از اسپانیا باعث بروز اولویت‌های ویژه اقتصادی برای تمام مردم منطقه خواهد شد.

کاتالونیا که زبان و فرهنگی متفاوت از بقیه اسپانیا دارد، پارلمان این کشور را به اعمال سیاست مالیاتی غیرمنصفانه متهم می‌کند.

اوایل ماه جاری میلادی صدها هزار نفر از اهالی کاتالونیا برای نشان دادن حمایت خود از همه‌پرسی در بارسلونا راهپیمایی کردند.
Share/Save/Bookmark