توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 26230
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۲۵
نتانیاهو در برابر کدام شخصیت خم می شود؟
نتانیاهو در برابر کدام شخصیت خم می شود؟
 فیس بوک امسال ۱۰سالگی خود را جشن گرفت تا این شبکه اجتماعی برای دهمین سال متوالی مورد حمایت ابر قدرت های جهان قرار گیرد.

موسس فیس بوک «مارک زوکربرگ» شخصی یهودی-آمریکایی و عضو انجمن برادری یهودیان «آلفا اپسیلون پی» است که البته خود را آتئیست (بی خدا) می داند.

وی همچنین در لیست ۵۰ نفر از تاثیرگذارترین یهودیان دنیا که توسط روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» معرفی شدند، به عنوان اولین یهودی تاثیرگذار دنیا انتخاب شد.

وی بعدا به همین دلیل به عنوان میهمان ویژه به کنفرانس بین المللی اورشلیم در شصتمین سال تاسیس رژیم صهیونیستی دعوت شد.

باید دقت کرد که چه عاملی می تواند یک جوان یهودی را بالاتر از نتانیاهو و شیمون پرز به عنوان تأثیرگذارترین یهودی دنیا معرفی کند؛ در حالی که زوکربرگ، رئیس جوان فیس‌بوک اعلام کرد: ما ۱۰ سال "ماموریتِ" برقراری ارتباط بین مردم جهان را به عهده داشته ایم و امروز بیش از ١ میلیارد نفر را با هم مرتبط کرده ایم اما با هدف برقراری ارتباط بین ۵ میلیارد نفر دیگر، باید مشکل بزرگتری را حل کنیم...

این در حالی است که اوباما در مصاحبه ای اشاره کرد: گوگل و فیس بوک بدون کمک دولت امریکا به وجود نمی‌آمدند.

در سال گذشته اوباما شخصا به دفتر فیسبوک رفت و آن را «پدیده مبارکی» دانست؛ ...


به عقیده تحلیل‌گران آمریکایی، ابزار و امکانات موجود در فیس‌بوک و فعالیت‌های این شبکه اجتماعی در سطح جهانی سبب می‌شود تا "سیا" بتواند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

حتی تقویم و گاه‌نامه موجود در فیس‌بوک که کاربران با استفاده از آن به ثبت کارهای آتی خود می‌پردازند به «سیا» کمک می‌کند تا بداند که افراد قصد دارند در چه مکانی و در چه زمانی دست به انجام چه کارهایی بزنند.

این سومین نکته ای است که باید به آن توجه کرد؛ به طوری که "کریستوفر استارتینسکی" معاون رئیس سازمان "سیا" در مورد این شبکه گفته است: «برای سیا این [فیس‌بوک] کاملاً رویایی بود که به حقیقت پیوست»؛ چرا که در آن کاربران نگرش‌های مذهبی، سیاسی، شماره تماس، آدرس، اطلاعات شخصی، صدها تصویر از خود، نام دوستان، و حتی جزئیات لحظه به لحظه فعالیت‌های خود را قرار می‌دهند.

بر این اساس، بخش جمع آوری اطلاعات آشکار یا (open source intelligence) سازمان "سیا" که بیشترین حجم کارهای اطلاعاتی و عملیات گردآوری اطلاعات را در بر می‌گیرد، با راه اندازی فیس‌بوک عملا تعطیل شده و فیس‌بوک به نیابت از "سیا"، وظیفه جمع‌آوری اطلاعات آشکار از شهروندان سراسر جهان را به عهده گرفته است.

در همین خصوص رئیس مرکز منابع آشکار "سیا"، با بیان استفاده اطلاعاتی آمریکا از توئیتر و فیس بوک در آشوبهای ۸۸ تهران، و ماجرای محاصره سفارت آمریکا در بانکوک، اعلام کرد که جاسوسان سیا به خانه برگشتند چرا که کاربران شبکه اجتماعی توئیتر به اندازه ده ها نفر برایشان کار می کردند!!!



بازدید مفصل شیمون پرز از دفتر فیسبوک

شیمون پرز رییس جمهور رژیم صهیونیستی در بازدیدی که امسال از شرکت شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک در «منلو پارک» کالیفرنیا داشت، فیس‌بوک را به عنوان ابزاری برای ایجاد تغییرات اجتماعی ستود. او یکی از دلایل بازدید خود را از فیس‌بوک، ملاقات با «پسر خوب یهودی»، "مارک زوکربرگ" دانست. او در مصاحبه‌ی زنده با فیس‌بوک در پاسخ یکی از مهندسان فیس‌بوک که پرسید فیس‌بوک برای ارتقای صلح در خاورمیانه چه کاری می‌تواند انجام دهد، گفت: «شما می‌توانید مردم را قانع کنید که هیچ دلیلی برای تنفر وجود ندارد!»




نکته قابل تامل، این جمله «مارک زوکربرگ» در مورد فیس‌بوک است که : «فیس‌بوک تنها و قدرتمندترین ابزار کنترل مردم است که تا کنون اختراع شده است». که این نشان دهنده ی پروژه پنهان فیس‌بوک در کنترل ارتباطات بشری در جهت منافع صهیونیزم جهانی و از بین بردن حرکت های مقاومت و آزادی خواهانه در جهان است که یک نمونه ی آن کنترل و هدایت بحران های سیاسی و اغتشاشات می باشد.



از دیگر سهامداران و گردانندگان فیس بوک می توان به «داستین موسکوویتز» یهودی، «ادوارد ساورین» یهودی، «داستین ماسکویتز» یهودی، «مارک اندریسن» یهودی ، «پیتر تیل» یهودی و... اشاره کرد.



با انتشاراسناد اسنودن در گاردین مشخص شد سازمان امنیت ملی آمریکا سرورهای فیسبوک «دسترسی کامل» دارد.

همچنین گاردین در جایی دیگر نوشت: کارکنان کمپانی فیسبوک ابَرپسوردی در اختیار دارند که با آن می‌توانند به اکانت‌ همه کاربران این شبکه اجتماعی وارد شوند.



زوکربرگ پنجشنبه (۱۳ مارس - ۲۲ اسفند) در فیس بوک نوشت: «دولت (آمریکا) باید طلایه دار اینترنت باشد نه تهدیدی برای آن.» اظهار نظر بنیان گذار بزرگترین شبکه اجتماعی جهان یک روز پس از آن منتشر شد که گزارشی تازه نشان داد سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) از برخی امکانات تکنولوژیک فیسبوک در ساخت بدافزارهای اینترنتی استفاده کرده است.

او در یادداشت اخیر خود آورده: «وقتی مهندسان ما سخت تلاش می کنند تا امنیت (فیسبوک) را بالا ببرند، تصور ما این است که داریم از کاربران در برابر تبهکاران حفاظت می کنیم نه دولت...آنها (دولت آمریکا) باید شفاف تر عمل کنند وگرنه، مردم بدترین حدس و گمان ها را در این باره متصور خواهند شد.»

این اظهارات در حالی است که چندی پیش زوکربرگ از مأمورین ده ساله خود سخن گفته بود.

به نظر می رسد فیس بوک سناریوی جدیدی را در پیش گرفته است تا از این طریق بتواند مخاطبان از دست رفته خودرا بازگرداند؛ چرا که بی اعتمادی های ایجاد شده نسبت به این شبکه اجتماعی باعث ریزش بیش از ۳۰درصدی مخاطبان فیس بوک شده است.

نکته دیگر این است که فیس بوک ابزار گسترش صلح به شیوه صهیونیستی است به گونه ای که علیرغم مطالب فوق، فیس بوک در اقدامات گوناگون صفحات مربوط به فلسطین، لبنان ،ایران و مطالب ضدصهیونیستی را مسدود کرده است.

به عنوان مثال می توان به مسدود کردن صفحه "انتفاضه سوم فلسطین" اشاره کرد که قریب به نیم میلیون عضو داشت که در گزارش بعدی به آن پرداخته می شود.
Share/Save/Bookmark
مرجع : شبکه اطلاع رسانی دانا